Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:41:45 GMT

شهرداری قم صاحب شهر فرودگاهی می شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۵۱۵

شهرداری قم صاحب شهر فرودگاهی می شود

اعضای شورای اسلامی شهر قم با واگذاری ۳۰۰ هکتار شهر فرودگاهی در منطقه طرلاب به شهرداری قم موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب (7 مرداد) در سالن جلسات ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، این جلسه به ریاست حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر برگزار شد و علت ریاست بختیاری، حضور عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر در مکه مکرمه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه بحث و تبادل نظر شد، موضوع اخذ مجوز واگذاری شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم بود، منطقه ای که ابتدا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی طراحی و فعالیت آن آغاز شد اما با گذشت سالیان سال، امروزه پیشرفتی نداشته و تنها بدهکاران بسیاری را در بر داشته است.

 

بدهکارانی که به بهانه خرید سهام فرودگاه قم، تمامی اموال خود را فروخته تا صاحب سرمایه بیشتری شوند، اما امروز نه تنها سودی نکرده اند، بلکه اصل پول خود را نیز در دست ندارند.

 

«حسین اسلامی» رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم که یکی از حقوقدانان نیز به شمار می رود به تبصره ماده 69 اشاره کرد و گفت: این تبصره می گوید که واگذاری حق استفاده از اراضی و املاک این قانون به موسسات خصوصی و غیر دولتی با مصوبه دولت در جهت برنامه 5 ساله میسر خواهد بود.

 

وی افزود: از این رو باید مراقبت تفاهم با دولت و بندهای آن باشیم چرا که بحث بسیار مهم و حساسی است و از نظر مبنای حقوقی باید دقت نظر لازم صورت گیرد.

 

اسلامی گفت: این تبصره همه مسائل را مطرح کرده و بر اساس آن و قانون شرایط تفاهمنامه و قرارداد در آینده پروژه تاثیرگذار است.

 

همچنین حجت‌الاسلام «سیدمحمد آتش‌زر» یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: باید این را بدانیم که این پروژه برای مردم مشکلات بسیاری ایجاد کرده و شهرداری قرار است، حلال مشکلات مردم باشد.

 

وی گفت: در آن فضا 300 هکتار فضا در اختیار شهرداری قم است و اعتباری نیز که دارد، کمتر از 50 میلیارد تومان است که باید هزینه کند.

 

*سرمایه گذار فرودگاه خلع ید شد

«سیدمرتضی سقائیان نژاد» شهردار قم نیز در این جلسه گفت: سرمایه‌گذار قبلی پروژه خلع ید شده و به دنبال این هستند که سرمایه‌گذار دیگری هم مطالبات را پاسخگو باشد و هم ادامه پروژه را پیگیری کند.

 

وی بیان داشت: قرار بود سرمایه گذار این پروژه را ادامه دهد اما عنوان شد که اگر شهرداری آمادگی داشته باشد ما حاضریم فرودگاه را هم واگذار کنیم.

 

*300 هکتار شهر فرودگاهی به شهرداری واگذار می شود

«مجید اخوان» دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: با این واگذاری، یعنی شهرداری باید نسبت به تسویه مطالبات اقدام کرده و بحث ما این بوده که منطقه گردشگری طرلاب نیز به شهرداری واگذار شود که نوع واگذاری ماده 69 است.

 

وی بیان داشت: طبق صحبت های صورت گرفته، مقرر شد تا 12 میلیارد تومان سهام تسویه شده و سرقفلی تجاری ها هم فروخته شود.

 

اخوان گفت: در این توافق حق واگذاری کل 300 هکتار شهر فرودگاهی به شهرداری قم داده می ‌شود و باید بدانیم که شهر فرودگاهی در کنار فرودگاه بوده که شامل منطقه نمونه گردشگری طرلاب است.

 

عضوی شورای اسلامی شهر قم گفت: البته این نکته را نیز باید توجه داشته باشیم که فرودگاه خارج از حریم شهر است و ما می توانیم در حریم شهر خدمات رسانی کنیم و باید نقاط ابهام برطرف شود.

 

*ابهامات واگذاری شهر فرودگاهی به شهرداری برطرف شود

«روح‌الله امراللهی» یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: باید بکوشیم تا سرمایه گذاری پایدار برای شهرداری قم ایجاد کنیم و هر چه در این زمینه تلاش کنیم، توسعه شهر با موفقیت بیشتری انجام خواهد شد.

 

وی بیان داشت: نکته ای که نباید مورد غفلت باشد این است که فرودگاه خارج از حریم شهر است و در صورت مالکیت برای شهرداری، بحث هایی خواهیم داشت.

 

«محسن محرری» از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: باید توجه کنیم که اصل این کار کمک به حل مشکلات مردم و باز شدن قفل فرودگاه است.

 

وی بیان داشت: 50 میلیارد تومان دولت تامین شده تا بتوان آن را برای مطالبات فرودگاه هزینه کرد و باید از آن استفاده کرده و به فکر رفع مشکلات مردم و کسانی که سرمایه گذاری کرده اند باشیم.

 

شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر میان موافقان و مخالفان، در نهایت، این موضوع به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه دیدار نماز جمعه روزنامه ها شیراز مجلس قم شهید مطهری شبستان یزد شهر فرودگاهی شهرداری قم فرودگاه شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 علیزاده، با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، گفت: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟