Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:این حقوق نجومی برای ۴ معاون نیست بلکه ۵ معاون وزیر حقوق نجومی دریافت می‌کنند. تاریخ انتشار: 08:49 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۴۳۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، هفته گذشته فیش حقوقی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها منتشر شد که در آن رقم دریافتی این معاون وزیر ۲۰ میلیون قید شده بود این امر در حالی است که حقوق معلمان چیزی حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ تا ۲ و نیم میلیون متغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت یک هفته از این ماجرا مشخص شد که این حقوق ۲۰ میلیونی را فقط یک نفر نمی‌گیرد بلکه ۴ نفر دیگر در وزارت خانه نیز دارای حقوق نجومی هستند. در این بین وزارت آموزش و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای جهت شفاف سازی این مسئله منتشر نکرد.

پاسخ این سوال را از سرپرست وزارت آموزش و پرورش پرسیدیم.« ۵ معاون وزیر حقوق نجومی دریافت می‌کنند» این پاسخی بود که به خبرنگار میزان داده شد.

سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که حقوق ۲۰ میلیونی ۴ معاون وزیر صحت دارد را خیر گفت: این حقوق نجومی برای ۴ معاون نیست بلکه ۵ معاون وزیر حقوق نجومی دریافت می‌کنند.

آموزش و پرورش حقوق نجومی نمی دهد

وی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش این حقوق را به این ۵ نفر نمی‌دهد بلکه این معاونان وزیر به دلیل اینکه عضو هیات علمی دانشگاه هستند این حقوق را دریافت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وقتی به وزارت علوم می‌آیند با حفظ حقوق مامور می‌شوند و دانشگاه این حقوق را به آن‌ها می‌دهد.

حسینی در ادامه گفت: حرف ما در آموزش و پرورش این است که چرا حقوق اعضای هیات علمی بالا است و حقوق معلمان پایین.

وی در ادامه گفت: این افراد خارج از قائده حقوق نگرفته اند بلکه به دلیل اینکه عضو هیات علمی هستند و اینجا مامور شده اند و حقوق آن‌ها را دانشگاه می‌دهد.

چیزی خلاف قانون اتفاق نیفتاده است

وی در ادامه درباره دریافت حق ماموریت توسط این افراد نیز گفت: قانون قید کرده اگر عضو هیات علمی جزء مشاغل مدیریتی مقامات قرار گرفت حق ماموریت نیز باید دریافت کند که این معانین نیز حق ماموریت خود را بر اساس قانون دریافت کرده اند و چیزی خلاف قانون اتفاق نیفتاده است.

به فاصله حقوق عضو هیات علمی با معلم معترضیم

حسینی افزود: اعضای هیات علمی حقوقشان باید بیشتر نیز بشود، ولی چرا حقوق معلم با همان مدرک باید فاصله زیادی با آن‌ها داشته باشد و به این مسئله معترضیم و باید شکاف حقوق پر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش حسینی نجومی بگیر حقوق 20 میلیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است

نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه و امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان گفت، تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

بخیت همچنان با تقدیر از تلاش‌ها و دست‌آوردهای طالبان در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.

از سویی هم در این دیدار  آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفت با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.

در همین‌حال سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار در مورد توجه ویژه ریاست طالبان به جلوگیری از خون‌ریزی در کشور، تأمین امنیت، محو داعش، مشارکت فعال زنان در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، تجارت و سایر عرصه‌ها و حقوق زنان معلومات داد.

از سویی هم دفتر مطبوعاتی وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر، از دیدار طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای ‎افغانستان و هیأت همراه با شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست این وزارت خبر می‌دهد.

به گفته این وزارت، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی از تلاش وزارت امر به معروف در زمینه از میان برداشتن منکرات ستایش کرد.

هیأت سازمان همکاری اسلامی تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان را نادرست و بی‌اساس خواند.

این هیأت افزود سازمان همکاری اسلامی به تعامل مثبت با طالبان باور دارد و به حمایت خود از افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

با این حال شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر در این دیدار گفت طالبان طی سه‌سال حق میراث هزاران زن را واپس گرفت و به آن‌ها تسلیم کرد. 

حنفی تاکید کرد گروه طالبان به حقوق مشروع زنان متعهد است و به هیچ‌کسی اجازه پامال کردن حقوق زنان را نمی‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد
  • افزایش تعداد دندان‌پزشکان، بهبود شاخص‌های دهان و دندان را در پی ندارد
  • حقوق سرایداران مدارس تا سقف ۲میلیون تومان افزایش می‌یابد