Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد مرزبان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  یکهزار و ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این استان وجود دارد که عمده سکونتگاه های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق آباد، مامونیه و پرندک مستقر هستند.

وی اظهار داشت:  ۴۵۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با قرارداد  وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن تمامی بافت های فرسوده  استان مرکزی مشمول تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۹ درصد هستند.

مرزبان افزود :متقاضیان با استفاده از این تسهیلات مشارکتی می توانند نسبت به  تجمیع زمین های مجاور و  ساخت و ساز اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مبلغ  تسهیلات پرداختی بلند مدت به ازای هر واحد درحال ساخت یا ساخته شده در کلانشهر اراک ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای تابع استان مرکزی ۳۰۰ میلیون ریال درصد پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز بابت هر واحد مسکونی به متقاضیان غیر حرفه ای ساخت با سود هجده درصد پرداخت می شود.

مرزبان افزود: این تسهیلات در تمامی نقاط استان مرکزی که کمیسیون ماده پنج، محله های هدف آن را مشخص کرده  اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تنها به دارندگان سند مالکیت قابل پرداخت است  اما باتوجه به اینکه برخی از املاک محله های هدف قولنامه ای است، متقاضیان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی و دریافت سند مالکیت می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

 ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی( معادل ۱۳ درصد) ساکن محله های حاشیه ای و فرسوده هستند.

۲۳ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره راه و شهرسازی استان مرکزی ساخت و ساز شهرداری مدیرکل راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی تنها اعتماد به بخش خصوصی و مردم است و در حوزه مسکن با توجه به آنکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود می‌توان با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات این موضوع را اجرایی کرد.

به گفته وی، طی سال های گذشته با اختصاص اراضی به متقاضیان توانسته ایم بخش زیادی  از واحدهای نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی برسانیم و این طرح تا حدود زیادی موفق بوده است.

او می گوید: اجرای طرح‌های واحدهای کوتاه مرتبه و طراحی نقشه ساده برای ساخت می‌تواند انگیزه متقاضیان را برای ورود به این بخش بیشتر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی سازندگان بخش خصوصی و سرمایه های آنها و همچنين  مردم را به سمت بازار مسکن هدایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد