Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زبیدی نیا از صلح و سازش بین دو عشیره در سوسنگرد با تلاش و کوشش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز خبر داد. تاریخ انتشار: 09:35 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۴۳۹

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: سه سال پیش بین دو خانوار از دو عشیره در شهرستان سوسنگرد بدلیل خصومت شخصی درگیری پیش آمد که در این نزاع از طرفین دعوا چند نفر زخمی شدند و عده‌ای برای کاهش التهاب اختلافات بوجود آمده نقل مکان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از وساطت دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز بین طرفین درگیر، خوشبختانه طی جلسه‌ای با حضور سادات، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و بزرگان این دو عشیره، پس از ساعت‌ها بحث و گفتگو، این دو عشیره پس از سه سال اختلاف، با اعلام گذشت و رضایت از یکدیگر با هم مصالحه کردند.

زبیدی نیا در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌ها و نقش مؤثر دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز در حل و فصل اختلاف بوجود آمده بین این دو عشیره اظهار داشت: شورای حل اختلاف بی شک نقش سازنده و مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد صلح و سازش دارد و باید از ظرفیت خوب و مطلوب این نهاد در ایجاد آرامش در جامعه بهره برد و تلاش شود شورا‌های حل اختلاف بیشتر مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

سازش ۲۱ مورد قصاص در یکسال گذشته در استان سیستان و بلوچستان
صلح و سازش بیش از سه هزار پرونده در سه ماهه نخست امسال/ رشد ۸ درصدی صلح و سازش در هرمزگان   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف ویژه عشایر صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول