Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد یزد در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و نقش این فریضه الهی در دستیابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از جامعه، گفت: ترویج و بسترسازی برای تحقق آن در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی و تبیین جایگاه زکات و نقش این نهاد حمایتی و جهاد کشاورزی در مدیریت جمع‌آوری درآمد‌ها از جمله اهداف انعقاد قرارداد همکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد تعهدات این اداره کل به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات افزود: تهیه و تنظیم طرح‌های جامع و کاربردی و اجرایی در موضوع زکات و برنامه‌های مصوب شورا، تهیه و ارسال کتاب، جزوه آموزشی در این زمینهٔ و ارائه آن به جهاد کشاورزی، به‌کارگیری مبلغان در مناطقی که از سوی سازمان یادشده برای امور اعلام می‌شود، همکاری در تشویق و تجلیل از کشاورزان و دامداران پرداخت‌کننده زکات و تجلیل از روحانیان، عاملان فعال و نمونه در احیای این فریضه از جمله تعهدات شورا در تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: همکاری در برگزاری همایش و نشست‌های هم‌اندیشی سالانه ویژه کارگزاران احیای زکات، برگزاری جلسات کاربردی برای مبلغان به‌ویژه در ایام خاص مانند محرم و صفر، رمضان، فصل داشت و برداشت محصولات، بررسی و تأیید پروژه‌های عام‌المنفعه کشاورزی و آبخیزداری به خصوص در زمینهٔ قنات از دیگر مواد این تفاهم‌نامه است.
علیزاده افزود: اجرای طرح شجره طیبه برای بهره‌مندی فقرا و نیازمندان از عواید و منافع آن با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی همچون صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی، تلاش برای جذب مشارکت خیران و مشارکت‌های مردمی در قالب زکات مستحبی جهت امور کشاورزی و آبخیزداری به‌ویژه احیای قنات و همچنین تعامل و همکاری حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با حوزه برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان یادشده برای تقویت و پایداری طرح‌های اشتغال به نفع محرومان جامعه از دیگر موارد مطرح‌شده است.

تعهدات جهاد کشاورزی یزد در تفاهم‌نامه همکاری
همچنین سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، شاهد ترویج فرهنگ پرداخت زکات در سطح استان باشیم و به برکت این فریضه الهی بهره‌برداری بیشتری از محصولات کشاورزی و باغی داشته باشیم.
وی با اشاره به تعهدات جهاد کشاورزی در تفاهم‌نامه همکاری بیان کرد: معرفی اسامی بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران زکات دهنده، توسعه و ترویج فرهنگ آن از طریق دفاتر نمایندگی، ولی فقیه و ائمه جماعات، روحانیان و مبلغان سازمان جهاد کشاورزی و تأمین اقلام تبلیغی با مشارکت دبیرخانه شورا، اولویت اعطای تسهیلات و امکانات به کشاورزان و دامداران زکات دهنده، ترویج و تبلیغ فرهنگآن در کلاس‌های آموزشی، ترویجی و ارسال اطلاعات اراضی زراعی و باغی به تفکیک شهرستان، بخش و روستا به دبیرخانه شورا از جمله تعهدات جهاد کشاورزی یزد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تقدیر از کشاورزان و دامداران نمونه پرداخت‌کننده زکات، اعلام میزان کشت و تعداد دام مشمول زکات به دبیرخانه شورای زکات و همچنین شناسایی پروژه‌های کشاورزی و آبخیزداری که قابلیت پیگیری در شورای زکات را دارد از دیگر موارد مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس