Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اول اسکاتلند بر این باور است که نخست وزیر جدید انگلیس قصد خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا بدون توافق را دارد. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: معتقد هستم که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به دنبال برگزیت بدون توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از دیدار با جانسون در جمع خبرنگاران افزود: هیچ شفافیتی وجود ندارد که نخست وزیر انگلیس چگونه می خواهد به یک توافق جدید با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت دست یابد آن هم در شرایطی که اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده است که حاضر به مذاکره مجدد بر سر برگزیت نیست و همچنان به توافق حاصل شده با ترزا می پایبند خواهد بود.

تلاش "جانسون" برای منسجم نگه داشتن انگلیس در مسیر برگزیت با سفر به اسکاتلنددولت جدید انگلیس خود را برای برگزیت بدون توافق آماده می‌کند

 

وزیر اول اسکاتلند تصریح کرد: به نظر من نخست وزیر انگلیس عملا به دنبال برگزیت بدون توافق است و این مساله خطر بزرگی برای اسکاتلند و کل بریتانیا خواهد بود.

دفتر نخست وزیر انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جانسون به استورژن گفته است که گرچه مذاکره بر سر توافق جدید با اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد ولی بریتانیا 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

برخی سیاستمداران هشدار داده‌اند که برگزیت بدون توافق موجب فروپاشی و تجزیه بریتانیا خواهد شد.

مردم اسکاتلند در همه پرسی 2016 میلادی خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا شده‌اند. نظرسنجی ها نشان می دهد که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق، حمایت های عمومی در اسکاتلند برای استقلال از بریتانیا به شدت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، دیوید کامرون صبح امروز به اسرائیل رفت و قرار است با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند. به گزارش رسانه‌های انگلیسی، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در این دیدار، علاوه بر دعوت به خویشتنداری، از اسرائیل بخواهد تا بر سر امدادرسانی به مردم غزه، مشکل ایجاد نکند.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز دیروز اعلام کرد با نتانیاهو گفتگو و حمایت انگلیس از اسرائیل را بار دیگر اعلام کرده است. وی در این گفتگو همچنین خطر‌های افزایش تنش، در پی حمله ایران به اسرائیل را گوشزد کرده است.

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس