Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره‌به برپایی گالری تبیین آموزه‌های ولایت و امامت در مسجدالحسین(ع)، گفت: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای تبدیل مساجد به پایگاه بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد علی ابطحی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال 1395، اظهار کرد: معظم له در آن دیدار تاریخی تاکید کردند که مسجد صرفا جایی برای اقامه نماز نیست بلکه فرمودند: «مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت ‌افزایی و زمینه ‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد»، بنابراین وظیفه امام جماعت علاوه بر اقامه نماز، اقامه حق و عدل، تبیین دین و ابلاغ احکام دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجدالحسین (ع) افزود: معارف اهل بیت (ع) بهترین طریق انسان سازی است بنابراین اگر می خواهیم مساجد را به جایگاهی که مقام معظم رهبری فرمودند برسانیم باید مردم را با قرآن و عترت (ع) آشنا کنیم.

 

وی اضافه کرد: ایام پربرکت ماه ذی الحجه بهترین فرصت برای تبدیل شدن حداکثری مساجد به پایگاه انسان ‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت ‌افزایی و زمینه ‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی است و در این میان دهه ولایت و امامت نقطه اوج این ظرفیت حیاتی است.

 

ابطحی درباره فعالیت های مسجدالحسین (ع) برای ترویج فرهنگ علوی و برگزاری جشن های ولایت و امامت، گفت: چند سالی است شبستان و حیاط مسجدالحسین(ع) را تبدیل به گالری تبیین آموزه های ولایت و امامت کرده ایم.

 

وی ادامه داد: ما برخی از شبهات وهابیت را در قالب بنر در محوطه این مسجد نصب کرده و پاسخی را که برخی از بزرگان اهل سنت مانند طنطاوی به این شبهات داده اند نیز در کنار آن قرار داده ایم تا به این صورت به برخی از سوالاتی که احتمالا در ذهن جوانان ما نیز شکل گرفته است، پاسخ داده باشیم.

 

امام جماعت مسجدالحسین (ع) بیان کرد: برگزاری جشن ها و نشست های تبیینی همراه با سخنرانی های مذهبی و تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و تبلیغی با موضوع ولایت و امامت یکی دیگر از برنامه های این مسجد در ایام منتهی به عید سعید غدیر است.

 

وی اضافه کرد: فعالیت مساجد برای آشنایی بیشتر مردم با معارف علوی و فرهنگ ولایت و امامت با پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است و این موضوع با کار قشنگی که مسجد روحانی در برپایی جشن های دهه غدیریه انجام داد ابتدا در مساجد جنوب تهران و سپس در سایر مناطق شهر تهران رواج یافته است.

 

گفتنی است، مسجدالحسین(ع) در خیابان شوش تهران واقع شده و علاقمندان برای بازدید از گالری امامت و ولایت می توانند به شبستان آن مراجعه کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه نماز جمعه مسجد روزنامه ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس خراسان جنوبي روزنامه شبستان خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد ولایت و امامت عید غدیر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فرهاد فرهادی دیروز در نشست آموزشی «روایت دختر ایرانی» که به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه برای ایجاد گفتمان بین دو نفر، پنج ساختار بیانی وجود دارد اظهار داشت: یکی از آنها فن شعر یا بوطیقای ارسطو است.

وی در ادامه تصریح کرد: اثر هنری، انتقال یک تجربه به شکلی است که مخاطب آن را « درک» می‌کند.

فرهادی اظهار داشت: در 1400 سال گذشته، شیعه با یک مظلومیت به تمام معنا رو به رو بوده و از سوی دیگر دو نوع تمدن‌سازی شامل تمدن‌سازی بشری و تمدن‌سازی انبیاء وجود دارد که شیعه به تمدن‌سازی انبیاء فکر می‌کند.

وی با اشاره به دفاع اخیر ایران در برابر رژیم صهیونیستی بیان کرد: زمان که از هر سوی ایران، موشک‌ها به سمت اسرائیل روانه شدند، همراه با آنها تمدن ایرانی و اسلامی به صدر ابرقدرتی بودن جهان شلیک شد.

این نویسنده و کارگردان گفت: در هر دوره‌ای در تاریخ، هر تمدنی که خواست ابرقدرت شود با خونریزی بسیار وحشتناکی این کار را کرد برای مثال انگلستان در جنگ جهانی اول، تنها در ایران با ایجاد قطحی 9 میلیون انسان را به کشتن داد.

وی افزود: آمریکا نیز در جنگ جهانی دوم برای اینکه ابرقدرت بودن خود را به تثبیت برساند با بمب اتم، 250 هزار نفر را در یک روز سوزاند و این در حالی است که دفاع اخیر ایران تنها نمایش ابرقدرت گونه‌بودن در جهان بود که خون از دماغ هیچ بی‌گناهی جاری نشد.

فرهادی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود یهودی‌ها دو خصلت دارند، یکی اینکه اگر دنیا را به آنها بدهند سیر نمی‌شوند و از سوی دیگر به‌شدت جان‌دوست هستند و اگر هزار سال هم زندگی کنند دوست دارند که زنده باشند و از سوی دیگر به معاد نیز هیچ اعتقادی ندارند و همین نقطه ضعف آنها است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • پاسخ هوش‌مصنوعی به سؤالی به قدمت تاریخ بشر؛ چرا فرازمینی‌ها را ندیده‌ایم؟
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه