Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «رودهای ارغوانی» نوشته ژان کریستف گرانژه به‌تازگی با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب هشتادوپنجمین عنوان از مجموعه پلیسی «نقاب» است که این ناشر چاپ می‌کند.

از ژان کریستف گرانژه پیش از این رمان «پرواز لک‌لک‌ها» با ترجمه عباس آگاهی به‌عنوان شصت و دومین کتاب مجموعه نقاب منتشر شده که مقاله نقد و بررسی‌اش در مهر (اینجا) قابل دسترسی و مطالعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پرواز لک‌لک‌ها» اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

این نویسنده فرانسوی متولد سال ۱۹۶۱ است و به‌عنوان روزنامه‌نگار، گزارشگر بین‌المللی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس شناخته می‌شود. آثار گرانژه به بیش از ۳۰ زبان ترجمه‌ شده‌اند. «رودهای ارغوانی» دومین کتاب او پس از «پرواز لک‌لک‌ها» است. مخاطبان جدی ادبیات و سینمای پلیسی، احتمالا فیلم معروف «رودخانه‌های سرخ»‌ ساخته ماتیو کاسویتز را به خاطر دارند که در سال ۲۰۰۰ با اقتباس از این کتاب ساخته شد و ژان رنو نقش اصلی آن را بازی می‌کرد.

داستان «رودهای ارغوانی» به فعالیت‌های سربازرس پی‌یر نییِمان برای کشف راز قتل‌های مرموزی نزدیک یک پردیس دانشگاهی در کوهستان اختصاص دارد. ژان رنو در فیلم «رودخانه‌های سرخ» نقش پی‌یر نییِمان را ایفا می‌کرد. در ابتدای داستان، اوباش انگلیسی پس از پایان یک مسابقه فوتبال، مردی را با دشنه و چاقو می‌کشند. سربازرس در تعقیب قاتلان است که هنگام دفاع از خود ناچار به ارتکاب قتل می‌شود. او که از اعضای پیشکسوت و کارکشته دایره جنایی و مختصص پیگیری جرایم اخلاقی است، پیش‌تر هم به‌خاطر برخورد خشونت‌آمیز با مجرمان توبیخ شده است.

نییمان درگیر مساله قتلی است که مرتکب شده اما با پیداشدن جسد برهنه مردی جوان در شهر کوچک و دانشگاهی گرنون در کوهستان، ماجرای نییمان به‌طور موقت از مرکز توجه خارج می‌شود و او به‌عنوان یک متخصص حرفه‌ای به محل ارتکاب جرم اعزام می‌شود. مردِ مقتول، کتابدار دانشگاه است که جنازه‌اش بین صخره‌ها، نزدیک رودخانه‌ای که از کنار دانشگاه می‌گذرد، رها شده است. روی بدن مرد کشته‌شده، آثار شکنجه به چشم می‌خورد.

در ادامه داستان، وقوع قتل‌های مشابه که ظاهرا با آداب و رسوم خاصی انجام شده‌اند، باعث می‌شوند سربازرس خود را مقابل یک قاتل پیچیده و متفکر ببیند...

رمان «رودهای ارغوانی» ۱۲ فصل اصلی دارد که ۶۰ بخش را در خود جا داده‌اند.

ژان رنو و وینسنت کاسل در صحنه‌ای از فیلم رودخانه‌های سرخ

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

کریم نزدیک‌تر شد و در این لحظه بود که توانست روی لوحی نام سیلون هرو، متولد فوریه ۱۹۵۱ و در گذشته ماه اوت ۱۹۸۰ را بخواند. او انتظار نداشت که جسد پدر ژودیت را سوزانده باشند. این روش با اعتقادات مذهبی فابییَن مغایرت داشت.

ولی چیزی که موجب حیرت کریم شد دسته‌گل سرخ و تروتازه‌ای بود که روی طاقچه قرار داشت. کریم گلبرگ‌ها را لمس کرد: دسته‌گل در همان روز آن‌جا گذاشته شده بود.

عبدوف از گورستان خارج شد و در جست‌وجوی خانه یا کلبه‌ای که نگهبانی را در آن بیابد، گورستان را دور زد. سرانجام در طرف چپ دیوار یک کلاه‌فرنگیِ کوچک و مخروبه دید که یکی از پنجره‌های آن روشن بود.

بی‌سروصدا درِ ورودی را باز کرد و وارد باغچه محصور شد. صدای کبوترها، از جایی، بلند بود. او چند قدمی پیش گذاشت. دیواری پوشیده از لانه‌های کبوتر را دید که سالن نگهداری خاکستر مردگان را به یادش آورد. صدها کبوتر خاکستری در طاقچه‌هایی تاریک خوابیده بودند. افسر پلیس از سه پلّه جلوی کلاه‌فرنگی بالا رفت و زنگ را به صدا درآورد. در تقریبا بلافاصله باز شد.

«چی می‌خوای، بی‌شرف؟!»

مرد یک تفنگ شکاری را به طرف او گرفته بود.

کریم با لحنی آرام گفت:

«من افسر پلیسم. بذارید کارت شناسایی‌ام رو نشونتون بدم...»

«اگه تو پلیسی، من هم روح‌القدس‌ام. تکون نخور!»

کریم عقب‌عقب از پله‌ها پایین رفت. به او توهین کرده بودند و خون جلوی چشم‌هایش را گرفته بود.

مرد گورکن، همین‌طور که تفنگ را جلوی صورت او می‌گرفت، گفت:

«تکون نخور!»

کریم باز هم عقب‌تر رفت. مرد داشت می‌لرزید. او هم یک پله پایین آمد. کبوترهای پشت سرشان، انگار جَوّ تنش‌آلود را حس کرده باشند، بال می‌زدند.

«الآن صورتت رو صاف می‌کنم، من...»

«پدرجون، تعجب می‌کنم بتونی. تفنگ‌ات خالیه.»

مرد خنده‌ای کرد و گفت:

«دِ هِه؟ همین امشب پُرش کردم.»

همین که مرد نگاه کوتاهی به تفنگش انداخت، کریم از فرصت استفاده کرد؛ دو پله بالا رفت، با یک دست لوله چرب تفنگ را کنار زد و با دست دیگر تپانچه‌اش را بیرون کشید. مرد را به طرف چارچوب در هُل داد و مچ دست او را به گوشه در کوبید.

این کتاب با ۳۳۶ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4680212 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات پلیسی ترجمه عباس آگاهی انتشارات جهان کتاب فرانسه ژان رنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد