Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:49:19 GMT

سر خط خبری نشریات محلی کردستان در دومین هفته مرداد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۳۶۹۲

سر خط خبری نشریات محلی کردستان در دومین هفته مرداد

هفته نامه ئاریز در شماره ۷۴ خود تیتر صفحه اول را با عنوان سقف پس انداز کردستانی ها کوتاه است،  منتشر کرده و به میزان علاقه و انگیزه شهروندان کردستانی در بخش سپرده گذاری و پس انداز در بانک ها پرداخته است.

در این نشریه یادداشت اول به قلم بختیار عزت پناه در انتقاد از نحوه عملکرد مدیریت شهری بانه اختصاص یافته و نگارنده خواستار بررسی این وضعیت و ارتقای آن برای ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصاحبه با قطب الدین صادقی هنرمند کردستانی و بررسی خاستگاه تئاتر کُردی و ظرفیت این بخش در استان، مصاحبه با سرپرست هیات اتومبیلرانی و موتورسواری کردستان و مشکلات و کمبودهای این حوزه و مصاحبه با مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی راجع به مشکلات بیماران قطع نخاعی از دیگر بخش های منتشر شده در این هفته نامه است.

همچنین توفیق مشیرپناهی یادداشتی تحت عنوان زندگی ما با کتاب،  نوشته و در آن راجع به نحوه تولید و توزیع کتاب در بخش های مختلف از جمله نویسنده، ناشران و کتابفروشی ها پرداخته است.

تیتر صفحه اول هفته نامه سیروان در شماره ۱۰۴۴ شنبه پنجم مرداد گفت و گوی دگرپذیران در مهاباد است و گزارشی از برگزاری همایش دگرپذیری و رواداری هفته گذشته در مهاباد ارائه شده است.

همچنین گزارشی با عنوان قصه تلخ بمباران شیمیایی روستای زرده منتشر شده که راجع به ۳۱ تیرماه ۶۷ سالروز بمباران شیمیایی روستای زرده بخش دالاهو استان کرمانشاه است.

روزنامه همشهری کردستان نیز در شماره ۷۷۲۳ روز سه شنبه ۸ مرداد، تیتر صفحه اول خود را با عنوان کلافه از گرمای اتوبوس ها اختصاص داده و در این گزارش به نبود برخی امکانات از جمله مجهز نبودن به وسایل سرمایشی با توجه به گرمای هوا و بی توجهی بخش خصوصی و سازمان اتوبوسرانی به این موضوع اشاره کرده است.

مصاحبه با استعدادهای فوتبال از جمله یاسر فیضی فوتبالیست کامیارانی و بررسی عدم موفقیت فوتبال کردستان در سطح ملی از دیگر بخش هایی است که همشهری امروز به آن پرداخته است.

برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال کردستان،  عنوان تیتر صفحه اول آخرین شماره روزنامه روژان در روز دوشنبه هفتم مرداد است که گزارشی مربوط به این رویداد فرهنگی هفته گذشته که در شهر سقز برگزار شد،  است.

در این شماره یادداشتی با عنوان تبسم زخم،  به قلم ایرج بهرام نژاد منتشر شده که اشاره ای به کشف گورهای دسته جمعی و قتل عام کُردهای عراق توسط صدام دارد. غریب آشنا یادداشت دیگری از بهرام نژاد است که در آن یادی از علاءالدین حسین پناهی هنرمند خوشنویس سنندجی شده است.

همچنین در روزنامه روژان روز دوشنبه یادداشتی تحت عنوان در حاشیه های اروپا به قلم خاطره محمدی منتشر شده که نقدی بر مجموعه داستان های فرهاد پیربال است.

در بخش کُردی این روزنامه گفت و گویی با زهرا فرهودی معلم ریاضی شده که در آن بر توانمندی و آمادگی ذهنی کردستانی ها در زمینه ریاضی تاکید شده و یادداشتی نیز به قلم کریم دافعی تحت عنوان به انحراف کشاندن شعر معاصر منتشر شده که شعر نو در آن به نقد کشیده شده است.

ثبت ملی ۶ روستای اورامانات کرمانشاه،  تیتر اصلی هفته نامه ئاوات در شماره ۱۳۷ دوشنبه هفتم مرداد استف این هفته نامه نیز گزارشی با عنوان کولر وسیله ای تزئینی در اتوبوس های سنندج به نبود وسایل سرمایشی در این خودروها و نارضایتی مردم در این رابطه اشاره دارد.

در این شماره یادداشتی به قلم سیداسماعیل حسینی با عنوان زبان کُردی در اندیشه اسلام،  منتشر شده که در آن به جایگاه این زبان در دین اسلام و توجه پیامبر(ص) به زبان های مختلف از جمله زبان کُردی اشاره شده و در یادداشت دیگری نیز با عنوان از هابیل و قابیل تاکنون به قلم افراسیاب جمالی به چاپ رسیده که نگارنده خشونت و کشتار را به نام مولفه های دینی، زبانی، نژادی و ایدئولوژی مورد نقد قرار داده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵۸ نشریه در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد اکنون ۱۰۲ رسانه شامل رسانه های چاپی، خبرگزاری و پایگاه های خبری برخط و غیربرخط در استان فعال است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مطبوعات رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبدا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دومین صدر جدول هم به استقلال رسید
  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد
  • شماره جدید خط‌ حزب‌الله منتشر شد
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد