Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک خون‌بند ناف رویان بابیان اینکه بزرگ‌ترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده است گفت: ۳۱ دفتر در سراسر کشور ایجاد شده، بانک خون ‌بند ناف رویان بزرگ‌ترین بانک ذخیره‌سازی در کشور و خاورمیانه است که ۱۱۰ هزار نمونه ذخیره‌ شده است. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی ضرابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین نوع سلول بنیادی سلول بنیادی خون‌ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سلول بنیادی خون‌ساز به سه روش خون محیطی، مغز استخوان و خون ‌بندناف استخراج می‌شود و در درمان بیماران خونی از جمله سرطان بسیار کاربردی دارد.

مدیرعامل بانک خون ‌بندناف رویان بابیان اینکه بزرگ‌ترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجادشده است،تصریح کرد:31دفتر در سراسر کشور ایجادشده است، بانک خون ‌بندناف رویان بزرگ‌ترین بانک ذخیره‌سازی در کشور و خاورمیانه است که 110هزار نمونه ذخیره‌شده است.

ضرابی بابیان اینکه قیمت پیوند سلول‌های بنیادی حدود100میلیون تومان است،گفت: با تدابیری که در وزارت بهداشت اندیشیده شده است، این عمل به‌صورت رایگان به انجام می‌رسد، سلو‌ل‌های بنیادی چند نوع است که یک نوع آن جنینی است که قابلیت تحقیقی دارد نوع دیگر سلول‌های بنیادی، سلول بنیادی بالغین است که قابلیت درمانی دارند و می‌توان از آن‌ها برای بازسازی بافت‌های بدن استفاده کرد.

4 فایده مهم اهدای خون4000 واحد خون بند ناف در کشور جمع‌آوری شدمیزان ذخیره‌سازی خون بند ناف در کردستان افزایش یابد

وی ادامه داد: در بانک عمومی خون ‌بندناف حدود 15هزار خون‌ بندناف و در بانک خصوصی 110هزار نمونه ذخیره‌سازی شده است که تنها مرکز ذخیره‌سازی خصوصی خون ‌بندناف مرکز رویان است.

مدیرعامل بانک خون‌ بندناف رویان افزود: برای ذخیره‌سازی در بانک‌های عمومی خون ‌بندناف هزینه‌ای دریافت نمی‌شود ولی برای ذخیره خون ‌بندناف در تانک‌های ذخیره‌سازی حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود که امکان تقسیط و دریافت تسهیلات وجود دارد تا این امر مهم را به انجام برسانند.

ضرابی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی خون بندناف این است که امکان رد پیوند بسیار پایین است، در پیوند معمولی باید فرد دهنده و گیرنده باید صد در صد تطابق ژنتیکی داشته باشند ولی در پیوند خون بند ناف تنها وجود 4مورد تشابه کافی است.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی خون بند ناف سبب عدم خروج ارز از کشور برای واردات خون بند ناف شده است و در آینده می‌توانیم تبادل نمونه‌ها با کشورهای دیگر داشته باشیم که لازمه این کار افزایش ذخیره‌سازی خون ‌بندناف در کشور است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر سه شنبه در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان با اشاره به ارتقا بخش بهداشت و درمان استان کردستان در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ١٢ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ٥ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم.

محمدی اعلام کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان، پیوند استخوان و غیره در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان کردستان با برنامه ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌نماید.

کد خبر 6080379

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها