Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:33:27 GMT

فعالیت ۲۲۰ آژانس تاکسی تلفنی در شهر

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۴۳۲۶

فعالیت ۲۲۰ آژانس تاکسی تلفنی در شهر

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سجاد سلیمانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه داشتن پروانه فعالیت برای آژانس تلفنی و درج علائم بر روی خودرو‌های زیر پوشش را از الزامات آژانس‌های تاکسی تلفنی عنوان کرد و گفت : تفاوت خودرو‌های تاکسی تلفنی با شخصی‌های مسافربر در خیابان، تابلو و علائم درج شده برای روی خودروی آن‌هاست که رانندگان آژانس تلفنی موظف به نصب آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در اجرای ماده ۹ قانون حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۲ قانون راهنمایی و رانندگی و آئین‌نامه سازمان تاکسیرانی باید تمامی رانندگان آژانس پروانه فعالیت را دریافت کنند.

به گفته سلیمانی، همه مدیران تاکسی تلفنی‌ها موظف هستند تمام رانندگان فعال واجد شرایط را برای دریافت پروانه تاکسیرانی در راستای تشکیل پرونده معرفی کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۲۲۰ آژانس تاکسی تلفنی زیر پوشش سازمان تاکسیرانی با ۲ هزار و ۲۰۰ راننده فعال درحال فعالیت هستند و متقاضیان جدید باید برای دریافت پروانه تاکسیرانی اقدام کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که راننده آژانسی پروانه تاکسیرانی را در مدت مقرر دریافت نکرده باشد و مبادرت به جابجایی مسافر در این شهر کند متخلف محسوب شده و به شدت با راننده خاطی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آژانس‌های فاقد مجوز به‌زودی پلمب می‌شوند، اظهار داشت: نظام‌دهی به فعالیت آژانس‌ها، ایجاد امنیت روانی، هویت بخشی به شخص راننده و خودروی او، کنترل تردد رانندگان آژانس‌ها در سطح شهر و... را از اهداف اجرای این طرح در شهر دانست.

سلیمانی ادامه داد: به همین منظور گشت مشترکی متشکل از اداره اماکن، سازمان تاکسیرانی و سایر مراجع ذی‌صلاح با هدف نظارت بر رعایت نرخ مصوب، داشتن پروانه فعالیت و دارا بودن کارت شهری تشکیل شده است.

این مسؤول افزود: آن دسته از آژانس‌های بدون مجوزی که تاکنون برای گرفتن مجوز اقدام نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر با مراجعه به سازمان تاکسیرانی برای طی مراحل قانونی و بررسی صلاحیت واگذاری مجوز اقدام کنند، چون در غیر این صورت عواقب این کوتاهی به طورمستقیم متوجه مسؤولان این آژانس‌ها خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

آژانس‌های فاقد مجوز به‌زودی پلمب می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند