Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@05:52:02 GMT

دیدار رئیس جمهوری مصر با پادشاه اردن در قاهره

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۵۱۷۷

رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در جریان دیدارشان در قاهره مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به ویژه تخریب منازل فلسطینیان اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدارشان در قاهره به بررسی پرونده فلسطین و مسئله قدس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف بر لزوم تحقق صلح عادلانه و همیشگی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و همچنین تداوم حمایت از برادران فلسطینی برای دستیابی به حق و حقوق عادلانه و مشروعشان در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و طرح صلح عربی تاکید کردند.

سیسی و عبدالله دوم بر مخالفت اردن و مصر با اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین که اخیرا ده‌ها منازل فلسطینی را تخریب کرد، تاکید کردند و خواستار اتخاذ اقدامی بین‌المللی برای توقف شهرک‌سازی‌ها شدند.

دو طرف همچنین به بررسی تحولات بحران سوریه و لزوم افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی جهت حل بحران این کشور و حفاظت و حمایت از وحدت ملت سوریه و تمامیت ارضی این کشور پرداختند.

رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در خصوص بحران‌های منطقه و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی برای آنها و همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف در زمینه روابط دوجانبه، بر تقویت روابط تاریخی میان مصر و اردن و نیز تمایل دو کشور به ادامه هماهنگی و رایزنی در پرونده‌های مختلف و مورد توجه دو طرف که منافع آنها را محقق و در خدمت پرونده‌های عربی باشد، تاکید کردند.

سیسی و عبدالله دوم بر اهمیت حمایت از همکاری مشترک میان کشورهای عربی و یکپارچگی مواضع آنها در قبال چالش‌های پیش‌روی امت عربی تاکید کردند.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در مورد تداوم تماس‌ها برای تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور جهت تحقق رشد و شکوفایی مشترک به اتفاق نظر رسیدند و بر اهمیت نشست‌های کمیته عالی مشترک اردن و مصر که در ماه جاری میلادی در قاهره برگزار شد، تاکید کردند.

پادشاه اردن روز دوشنبه پس از سفر به امارات و دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به قاهره رفت و قرار است که پس از قاهره نیز به منظور عرض تسلیت برای درگذشت قاید سبسی، رئیس جمهور تازه درگذشته تونس به این کشور سفر کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصر اردن اسرائیل قاچاق خودرو غلامحسین اسماعیلی احسان دلاویز دومینیک راب صدور حکم قصاص نجفی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد