Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:09:06 GMT

گسترش فرهنگ شهروندی راهبرد جدید شهرداری گناوه است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۵۲۹۷

گسترش فرهنگ شهروندی راهبرد جدید شهرداری گناوه است

مدیر روابط عمومی شهرداری گناوه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه  گستردگی وظایف و حوزه فعالیت واحد روابط عمومی در شهرداری ها، دست یافتن به همه اهداف و گام برداشتن در بسیاری از حوزه های مرتبط با فعالیت روابط عمومی ها برای ما امکان پذیر نخواهد بود که  درحال تدوین راهبردی هستیم تا بر اساس آن ضمن تعیین اولویت ها و پرهیز از اقدامات کم اهمیت، به تلاش برای توسعه مفهوم و فرهنگ شهروندی پرداخته و رضایت ارباب رجوع به این مجموعه را جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرالله حاجب افزود: دولت ها و سازمان ها بدون حضور و مشارکت موثر شهروندان آگاه، قانونمند و مطالبه گر، قادر به بهبود شرایط زندگی مردم و رفع معضلات اجتماعی جوامع شهری نیستند که  بر این اساس شهرداری گناوه در دوره مدیریتی جدید، تاثیرگذاری بر افکار عمومی، گسترش فرهنگ شهروندی و تلاش برای توسعه روحیه مسئولیت پذیری شهروندان است.

وی اظهار داشت: براساس این راهبرد، از انتشار اخبار غیر ضروری و گزارش فعالیت های روتین و معمولی پرهیز و تنها صرف خدمات برجسته شهرداری با بهره‌گیری از همه ابزارهای ارتباطی برای آگاهی شهروندان اطلاع رسانی و منتشر می شود.

وی افزود: بندر گناوه از ظرفیت رسانه ای ممتازی برخوردار است که شهرداری برای آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد یک تغییر سودمند در وضعیت شهرنشینی به این ظرفیت تکیه کرده  و در این ارتباط از همه اصحاب رسانه که دغدغه بهبود محیط پیرامونی خود را دارند می خواهیم در پیمودن این مسیر و رسیدن به اهدافی متعالی یاری گر ما باشند.
حاجب بیان کرد: نحوه ارتباط و تعامل روابط عمومی شهرداری گناوه با رسانه ها، ارتباط با گروه های فعال در فضای مجازی و روند دریافت نظرها، دیدگاه ها و انتقادات مردم در نشست خبری روز خبرنگار تشریح خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری گناوه  با بیان اینکه مفهوم شهروند با شهرنشینی  متفاوت است، افزود:  شهروند کسی است که با حقوق خود و جامعه‌ای که در آن زیست می‌کند آگاهی داشته و ضمن مطالبه‌گری خردمندانه، به مسئولیتش در برابر جامعه و زیست گاه خود عمل می‌کند تا شرایط بهتری را برای خویش و دیگران فراهم سازد.
وی اضافه کرد: شهروندی  یک موقعیت فعالانه است که بر اساس مجموعه‌ای از حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی شکل می گیرد و ما مصمم هستیم  با بهره گیری از همه ابزارهای ارتباط جمعی، این حقوق و تکالیف را به مردم یادآوری و جامعه هدف  را به قرارگیری در این موقعیت ترغیب کنیم زیرا که  همه ما برای دستیابی به شرایط بهتر، راهی جز پرهیز از فردگرایی و منفعت‌طلبی و رواج دادن اخلاق جمعی نداریم.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اخلاق حقوق روابط عمومی شهرداری شهرداری فردی و اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند