Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی اوجی در جمع نمایندگان و اعضای شرکتها و تعاونی های بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان سپیدان با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی و کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به مردم گفت: تشکیل تعاونی ها و انجمن های صنفی در بخشهای مختلف منابع طبیعی علاوه بر مدیریت مناسب، شرایط لازم و قانونی را برای تصمیم گیری مردم و بهره برداران در امور مربوط به خودشان تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوجی با تاکید بر بهره گیری از توان تعاونی ها و تشکل های مرتبط با منابع طبیعی در بخش های مختلف جنگل، مرتع، بیابان و آبخیزداری در جهت تولید و اشتغال بهره برداران عرصه های منابع طبیعی استان اظهار داشت:در این راستا اداره کل منابع طبیعی فارس در جهت برون سپاری بخشی از وظایف خود و حمایت از بهره بردارن عرصه های منابع طبیعی از سال ۹۴  تاکنون اقدام به تاسیس تعاونی های فراگیر منابع طبیعی در تمامی شهرستانها کرده است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به واگذاری طرح های منابع طبیعی به تعاونی های فراگیر افزود: از سال گذشته تاکنون اجرای تعدادی از طرح های صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط تعاونی های فراگیر منابع طبیعی انجام شده است. وی افزود:این طرح ها شامل اصلاح و احیاء مراتع. عملیات بیولوژیکی (کپه کاری،غنی سازی جنگل) و نیز گشت و مراقبت وحفاظت از عرصه های منابع طبیعی بوده و در ۱۰ حوزه آبخیز در ۹ شهرستان اجرا شده است  وی که در جمع نمایندگان و اعضای شرکتها و تعاونی های بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان سپیدان حضور داشت ، با اشاره به پتانسیلهای فراوان گیاهان دارویی و جاذبه های بالقوه حوزه گردشگری در شهرستان سپیدان و انجام فعالیت بیش از پیش با بهر گیری از فعالیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و نیز کارشناسان ناظر نظام مهندسی اظهار داشت: باید در این راستا با همکاری و تعامل اعضا هیئت مدیره و مدیران عامل تعاونهای منابع طبیعی قدمهای موثری در جهت شناسایی توانمندیها و ارتقاء وضعیت شرکت های تعاونی ها و نیز بهبود معیشت بهره برداران و خدمات دهی به آنها برداشت.

در پایان این نشست ضمن بررسی مسائل و مشکلات تعاونیهای بهره برداران منابع طبیعی شهرستان سپیدان  به مشکلات مطرح شده از سوی اعضا و نمایندگان هیئت مدیره تعاونیها نیز پاسخ لازم داده شد و مقرر گردید هر دو تعاونی در صورت موافقت اعضاء وتصویب آن در مجامع فوق العاده در جهت هم افزایی بهتر ادغام گردند. 

لازم بذکر است شهرستان سپیدان حدود سه هزار و ۵۰۰ بهره بردار دارد که  تا کنون تعداد ۴۵۰ نفر از آنها نسبت به عضویت در تعاونیهای منابع طبیعی اقدام کرده اند.

کد خبر 4680422

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس پروژه آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری