Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@03:45:46 GMT

ماسک‌های میوه برای درمان خشکی پوست

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۵۶۴۷

ماسک‌های میوه برای درمان خشکی پوست

ترکیبات طبیعی میوه در درمان پوست خشک مؤثر هستند. اگر پوست خشکی دارید، انتخاب یکی از این میوه‌ها را در نظر بگیرید.

ماسک موز برای پوست‌های خشک:

یک عدد موز کوچک

یک قاشق جو دو سر

یک قاشق عسل طبیعی

یک عدد موز کوچک را لِه کنید و با یک قاشق جوی دو سر و یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید و سپس آن را روی صورت و گردن خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و بعد پوست صورت را با حرکت‌های دایره‌ای ماساژ بدهید و سپس صورت خود را با حوله نرم خشک نموده و صورت را با کرم متناسب با پوستتان مرطوب نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ماسک موز، جو دوسر و عسل را به طور منظم و مداوم استفاده کنید، خشکی پوستتان برطرف می‌شود.

ماسک آووکادو برای پوست خشک:

پالپ میوه آواکادو

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

محتویات آواکادو را با قاشق خالی کرده و له کنید، سپس آن را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی پوست صورت خود قرار دهید، بعد از آن پوست خود را با آب ولرم تمیز کنید. ماسک آووکادو یکی از بهترین ماسک‌های میوه‌ای است که پوست خشک را درمان می‌کند و جلوه‌ای زیبا و جذاب به آن می‌دهد.

ماسک روغن زردآلو برای پوست خشک:
ماسک زردآلو یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای درمان پوست خشک است، به خصوص در فصل تابستان و آب و هوای گرم که پوست در معرض اشعه‌های تند خورشید قرار دارد. تنها چیزی که نیاز دارید روغن هسته زردآلو است. از عصاره هسته زردآلو روغنی استخراج می‌شود که خاصیت کشسانی پوست را تضمین می‌کند. این روغن حاوی اسید‌های چرب و ویتامین‌های A؛ و E. است که باعث تقویت پوست، تسهیل برنزه شدن و محافظت در برابر پرتو‌های فرابنفش خورشید می‌شود. این روغن خواص رطوبت رسانی و بازسازی پوست را به همراه دارد.

با یک تکه پنبه روغن را در تمام پوست صورتتان منتشر کنید تا به داخل پوست نفوذ کند. از این ماسک به صورت دوره‌ای استفاده کنید تا نتایج سریع و دقیق دریافت کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی زیبایی پوست ماسک پوست پوست خشک خشکی پوست ماسک موز آووکادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه ضد آلرژی و ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

دانه‌های گشنیز حاوی روغن ضروری است که سرشار از مغذی‌های گیاهی مفید می‌باشد، ترکیب عمده روغن گشنیز لینالول میباشد که بیش از دو سوم آن را تشکیل میدهد.

رینیت آلرژیک یک بیماری علامت­دار در بینی است که پس­ازتماس با آلرژن القاءشده و دراثر التهاب غشا‌های پوشاننده بینی ایجاد می­شود. این مشکل بهداشتی در سطح جهان ضمن درگیر ساختن تمامی قومیت_ها و گروه‌های سنی بر اقتصاد و زندگی خانوادگی فرد مبتلا، سیستم بهداشتی درمانی و به طور کلی اقتصاد جامعه تاثیر منفی می­گذارد. درمان دارویی رینیت آلرژیک یه طور عمده بر تجویز آنتی هیستامین­‌ها و کورتون­ها متکی است که اثرات درمانی کمی داشته و بیشتر کاهش دهنده موقتی علائم بیماری هستند و از طرفی مصرف طولانی مدت آن‌ها با عوارض جانبی همراه است.

مطالعات مختلفی در خصوص اثرات ضد التهابی گیاهان دارویی در دنیا انجام شده است که در این میان گشنیز از جمله گیاهانی است که به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژیک آن اشاره شده است. دانه­های گشنیز حاوی ۵/۰ تا ۱ درصد روغن ضروری است که سرشار از ترکیبات کارون، ژرانیول، لیمونن، بورنئول، کامفور، لینالول، کوئرستین، کامفرول، رامنتین و اپی ژنین می­باشد. گشنیز همچنین حاوی ترکیبات پلی­فنولی مانند کافئیک اسید و کلروژنیک اسید می­باشد. گشنیز به طور گسترده در طب سنتی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری‌های سیستم تنفسی و ادراری، تسکین اضطراب و بیخوابی، آلرژی­ها، اسهال خونی، سوختگی­ها، سرفه، التهاب مثانه، سرگیجه، ادم، تب یونجه، سردرد، بواسیر، جوش، عفونت­های دستگاه ادراری و .. مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعات صورت گرفته اثر عصاره دانه گشنیز بر علائم همچون آب ریزش بینی، احتقان بینی و سوزش چشم به بهبود آن منجر شده است که می­تواند نسبت به درمان­های رایج موثرتر باشد. بهبودی مشاهده شده در علایمی به علت وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ترکیبات فنولی و ترپنی عصاره دانه گشنیز است. به علاوه، مشخص شده است که روغن­های ضروری و بخش­های دارای ترکیبات پلی فنولی در بعضی از گیاهان دارویی اثرات ضد التهابی و ضد دردی دارند و ترکیبات مونوترپنی همچون لینالول موجود در دانه گشنیز نقش اصلی را در فعالیت ضد التهابی بازی می­کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو