Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:33:34 GMT

برداشت بیش از ۱۵۰۰ تن گندم در نطنز

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۳۱۴

برداشت بیش از ۱۵۰۰ تن گندم در نطنز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز از برداشت محصول زیره از مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار حدود ۱۰ کیلوگرم زیره برداشت شود.

او نیاز اندک به آب و صرفه اقتصادی را از مزایای کشت محصول زیره دانست، و عنوان کرد: برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه کاشت زیره جایگزین مناسبی برای محصولات کم‌بازده مانند گندم و جو است، خاطرنشان کرد: در سال جاری متوسط برداشت گندم در این شهرستان ۴.۵ تن در هر هکتار بوده است و در مجموع بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شده است.

مهدی‌بادی با بیان اینکه از هر هکتار جو در این شهرستان چهار تن محصول برداشت شده است، گفت: از ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان، ۸۵۰ هکتار آن متعلق به بخش بادرود است.

او با بیان اینکه هفت هکتار از زمین‌های زراعی منطقه بادرود به کشت کلزا اختصاص داده شده است، افزود: حدود ۱۵ تن دانه روغنی کلزا در این منطقه برداشت شده است

مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت است که پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغات و شش هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع کاشت غلات، علوفه، سبزی و صیفی است.

انتهای پیام/م

 

کاشت زیره جایگزین مناسبی برای محصولات کم‌بازده مانند گندم و جو است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب