Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@10:42:46 GMT

کاهش قیمت مرغ تا دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۸۸۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت علی اکبرنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت افزایش قیمت مرغ به علت کاهش جوجه‌ریزی در استان‌هایی نظیر اردبیل، زنجان، قزوین و البرز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با خنک شدن هوا در روزهای آینده و تزریق تولیدات جدید به بازار انتظار داریم قیمت مرغ در گیلان و سایر استان‌ها تا دو هفته آینده کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر سهم زیادی از مرغ تولیدی گیلان به سمت بازارهای مصرف استان‌های ذکر شده صادر می‌شود عنوان کرد: به علت شدت گرما در هفته‌های اخیر استان‌های همجوار گیلان با معضل کاهش جوجه‌ریزی و عدم وزن گرفتن مرغ‌های تولیدی خود مواجه شده‌اند.

اکبرنژاد بروز هرگونه مشکل تولید مرغ در استان گیلان را رد کرد و در همین زمینه ابراز داشت: با توجه به کاهش‌ جوجه‌ریزی و عدم وزن گرفتن مرغ‌های تولید شده در استان‌هایی نظر اردبیل، زنجان، قزوین و البرز فشار زیادی روی گیلان است و سهم بسیار زیادی از مرغ تولید شده آن به مناطق یاد شده و بازار تهران صادر می‌شود.

وی وضعیت مطلوب جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی و مرغداری‌های استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در تیرماه چیزی حدود 8 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این مراکز انجام شده است که همزمان با ورود مرغ‌های تولیدی به بازار مصرف انتظار داریم قیمت مرغ نیز متعاقباً سیر نزولی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هر شب در کشتارگاه‌‌های این استان 500 تن مرغ کشتار و آماده توزیع در بازار می‌شود افزود: دستگاه‌های نظارتی به شدت در حال تلاش و فعالیت هستند تا قیمت مرغ را در سطح بازار به قیمت مصوب 12 هزار و 900 تومانی ستاد تنظیم بازار برگردانند.

اکبرنژاد از افزایش قیمت مرغ در اکثر نقاط کشور و اینکه قیمت این کالا در بازار تهران هم‌اکنون به بالای 16 تا 17 هزار تومان رسیده است سخن گفت و تصریح کرد: میانگین قیمت مرغ در بازار مصرف استان گیلان نیز تا دیروز به کیلویی 13 هزار و 700 تومان رسیده بود که انتظار داریم این قیمت به زودی کاهش پیدا کند.

وی گیلان را یکی از استان‌های مهم تأمین مرغ بازار بزرگ تهران اعلام کرد و اظهار داشت: واحدها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان هم‌اینک علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز و شهرهای همجوار در حال حاضر سهم بسیار قابل توجهی از نیاز بازار تهران را نیز تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان زاوه با اعلام افزایش میزان جوجه ریزی به بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار و تربت جام رتبه‌ی سوم جوجه ریزی استان را دارا است.
محمد پیروی افزود: علی‌رغم حذف بخش زیادی از یارانه‌های دولتی، سهم بخش خصوصی دراین بخش بیشتر شده وبا حمایت بهره برداران مرغدار از طریق پیگیری راه اندازی واحد‌های راکد وکمک به توسعه واحد‌های مرغداری اقتصادی نیمه فعال شهرستان زمینه برای بهبود وضعیت جوجه ریزی فراهم گشته است. 
وی گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار وتربت جام رتبه سوم جوجه ریزی استان را دارا می‌باشد وبهبود مکانیزاسیون در بخش مذکور در اولویت برنامه ریزی جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم