Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ توکلی روز سه شنبه   درخصوص بحث مناسب‌سازی در استان به خبرنگاران ، اظهار کرد: امیدوارم تلاش ما و پیگیری خبرنگاران سبب شود که شاهد شهری بدون مانع باشیم.

اوافزود: در کشورهای توسعه‌یافته دسترسی فیزیکی منسوخ شده و دسترسی به اطلاعات مطرح بوده و بهزیستی دبیر شورای مناسب‌سازی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی  با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده در بحث مناسب‌سازی سبب شد که در این راستا جزو استان‌های برتر و اول و دوم در سطح کشور باشیم، تصریح کرد: همین پیگیری‌ها باعث شد 90 هزار مترمربع مناسب‌سازی پیاده‌روها را در فضاهای شهری داشته باشیم.

او با بیان اینکه نه می‌توانیم بگوییم همه کارها را انجام دادیم و نه می‌توانیم بگوییم هیچ کاری انجام نشده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته حداقل ساختمان ستادی 6 تا از دستگاه‌های استان، بین 90 تا 100 درصد مناسب‌سازی شدند.

توکلی یادآورشد: مناسب‌سازی چک‌ لیستی دارد که خیلی از آیتم‌ها را درنظر می‌گیرد و تیمی ارزیابی می شود، در شهرهای ازنا و الیگودرز کارهای خوبی در بحث موانع پیاده‌روها انجام شده است.

او با بیان اینکه  سال قبل به کمک دادستان حکم تخریب برای برخی از اماکن عمومی که تعرض کردند صادر شد،تاکید کرد: همیشه در بحث مناسب‌سازی مطرح کردیم که معلولیت یک تهدید بالقوه است، تصادف، سقوط از ارتفاع و حوادث کار همیشه وجود دارد وسالمندان، کودکان و بانوان در مقاطعی کم‌توان می‌شوند، امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نظارت مستقیم مهندسین ناظر این حساسیت را ایجاد می کند تا ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

توکلی  ادامه داد:  در بحث مناسب‌سازی اتفاقات خوبی افتاده اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم. شهرداری‌ها همکاری خوبی در امر مناسب‌سازی داشته اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: ساخت برخی از ساختمان‌ها مربوط به قبل از پیگیری‌های ما درخصوص مناسب‌سازی است و عملاً امکان بازسازی آنها وجود ندارد اما در ساختهای جدید باید ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

او اضافه کرد: براساس موافقت سازمان برنامه و بودجه بخشی از اعتبارات دستگاه‌ها به امر مناسب‌سازی اختصاص خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی تصادف چک سازمان برنامه و بودجه شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح رصد نشان داد برآوردن یک نیاز کوچک محله‌ای با هزینه‌ای اندک و متناسب با خواست شهروندان می‌تواند به اندازه یک کلان پروژه که هزینه‌های هزار میلیاردی در بر دارد تاثیر گذار باشد و رضایتمندی ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران توسط کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در ادوار مختلف مدیریت شهری اجرای کلان پروژه‌های شهری در شهرداری تهران بر توسعه محلات شهر تهران سایه می‌انداخت و این امر سبب ساز غفلت مدیران شهری از نیاز‌های کوچک که بر طرف ساختن آن‌ها رضایتمندی خیلی زیادی در بین مردم می‌توانست ایجاد کند، شده بود.

صادقی در ادامه افزود: طرح رصد این نقیصه را پر کرد. یعنی نشان داد انجام یک نیاز کوچک از یک محله با هزینه بسیار اندک به اندازه رضایتمندی شهروندان از یک کلان پروژه با هزینه‌های هزار میلیاردی تاثیر گذار است.

ویی خاطر نشان ساخت: البته این موضوع باید آسیب شناسی شود و نقاط ضعف و قدرت طرح رصد شناسایی گردد، اما نهادینه شدن و استمرار این موضوع خواست اعضای شورای شهر و خواست شهروندان بوده و امیدواریم در وقت باقی مانده از شورای ششم این خدمت تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود. شهروندان عزیز بدانند که این طرح در سال جاری با شیوه‌های متفاوت از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مجدانه دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند