Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هوشنگ محمدی سرپرست مدیریت توسعه عملیات و بهبود بهره‌وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در نشست هیات اجرایی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان باشت افزود: این تعداد صندوق با اعتباری بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال در حال ارائه خدمات لازم به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: این صندوق‌ها در همه استان‌های کشور تشکیل و راه اندازی شده اند.   محمدی با اشاره به حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی اظهار داشت: ساختار این صندوق‌ها به گونه‌ای است که با پول مردم هدایت شده و همه منابع جمع آوری شده در جهت توسعه بخش کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.   وی تصریح کرد: ایجاد ۲۹ صندوق در زمینه توسعه بخش کشاورزی امسال در دستور کار صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قرار گرفته است.   محمدی گفت: برای فعال کردن بیشتر صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی باید به سمت و سوی روش‌های نوین و خلاق در زمینه جذب منابع مالی و دعوت از سرمایه گذاران پیش رفت.   وی عنوان کرد: صندوق سرمایه بخش کشاورزی متعلق به تمام کشاورزان، بهره برداران و تشکل هاست و تقویت آن رونق بیشتر بخش کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.   محمدی ابراز کرد: کمک مالی به طرح‌ها و حمایت و پشتیبانی از بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی از اهداف این صندوق است.   وی تصریح کرد: بیش از ۱۹ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی زنان در کشور وجود دارد که دولت حمایت‌های زیادی از این صندوق‌ها تاکنون انجام داده است.   محمدی ادامه داد: تعداد صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در کشور تا پایان سال جاری به ۱۵۰ مورد خواهد رسید که بیش از ۷۵ مورد صندوق شهرستانی خواهد بود.   وی گفت: تاکنون در کشور ۶۲ صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل شده است.   محمدی بیان کرد: امسال چهار صندوق توسعه کشاورزی در هرمزگان، چهار صندوق در لرستان و ۱۱ صندوق در خوزستان تشکیل خواهد شد.   معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این صندوق با تأمین سهم مشارکت دولت از محل منابع استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت مادر تخصصی و تولیدکنندگان و کشاورزان تا پایان تابستان امسال تشکیل می‌شود.   شهرام عسکری گفت: تا پایان شهریور ۹۸، در پنج شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد، صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه اولیه ۱۱۰میلیارد ریال تشکیل خواهد شد.   وی اظهار داشت: این صندوق‌های شهرستانی در گچساران، کهگیلویه، باشت، لنده و بویراحمد باهدف تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بر اساس قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل خواهد شد.   فرماندار باشت نیز در این جلسه گفت: به منظور تحقق شعار سال ۹۸ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در باشت تشکیل خواهد شد که گام محکمی بسوی رونق تولید خواهد بود.    سید مسعود حسینی گفت: مطابق ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، این تفاهم نامه به امضاء رسید تا تشکیل صندوق شهرستانی به مرحله اجرایی برسد.   وی اظهار داشت: سهم آورده کشاورزان در این صندوق ۵۱ درصد و سهم دولت ۴۹ درصد است.   شهرستان باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که بیش از هفت هزار کشاورز در این شهرستان فعالیت دارد.   انتهای پیام/غ   تشکیل ۶۲ صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحیه‌ای به کام بازار

احمد اشتیاقی در دنیای اقتصاد نوشت: بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری موضوعی است که برای معافیت‌های مالیاتی سقف تعیین کرده است. بدین صورت که معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقوقی را تا ۵۰۰ میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی تا ۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است. این بند می‌توانست در صورت تصویب سازوکار شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چرا که صندوق‌های سرمایه‌گذاری از معافیت تبصره ۱ ماده ۱۴۳ مکرر برخوردارند و در صورتی که این اتفاق به وقوع بپیوندد این معافیت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان، با توجه به حجم بزرگی که صندوق‌ها دارند، می‌توانست برای آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

از طرفی با توجه به اینکه، چون روزانه بر اساس NAV صدور ابطال می‌زنند، می‌توانست عملیات آن‌ها را با پیچیدگی مواجه و سازکار اداره آن‌ها را با چالش زیادی مواجه سازد. همچنین در صورتی که اصلاحیه‌ای رخ نمی‌داد شرکت‌های بزرگ صادر کننده بورسی، مانند شرکت‌های فولادی و مسی، با کاهش سودآوری مواجه می‌شدند.

از طرفی بحث‌های مرتبط با شرکت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها به دلیل اینکه از معافیت مالیات مضاعف برخوردار بودند، امکان داشت آن‌ها نیز با چنین تبصره‌ای در گره مالیاتی گرفتار شوند؛ بنابراین این تبصره برای بازار، تولید و شرکت‌های بزرگ تولیدی محدودیت‌های مشخصی را ایجاد می‌کرده و در خصوص بازار سرمایه می‌تواند سودآوری بنگاه‌های بورسی را تحت‌الشعاع قرار دهد و در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری به اخلال در روند توسعه صندوق‌ها و عملیاتشان منجر شود. از این رو اصلاح یا حذف این تبصره می‌توانست وضعیت این روز‌های بازار را بهبود بخشد.

همچنین پس از اینکه بازار تحت‌تاثیر مصوبه نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی‌ها آسیب‌هایی دید، شاهد آن بودیم که اتفاق خاصی در سطح بازار رخ نداد و در نهایت نیز بازار مجبور به پذیرش آن‌ها شد. مصوبه مذکور به نظر می‌رسید به طور کلی مانعی برای رسیدن به شعار‌های مرتبط با اهمیت و توسعه بخش تولیدی است و زمینه مذکور می‌توانست فضای پرابهامی بر بازار غالب کند.

از این رو به نظر می‌رسد اقدام مذکور مجلس در اصلاح بند مورد نظر اقدامی رو به مثبت و مفید در جهت نمود سیاست‌های مربتط با تولید است. از این رو می‌توان نسبت به بحث مذکور و اصلاحیه بنیادین آن خوش‌بین بود و می‌توان آن را گامی مثبت در جهت تحقق شعار‌های مرتبط با رشد و شکوفایی بازار و بخش تولیدی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار