Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه ۹۵۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار متر مربع فضا در این نمایشگاه در اختیار شرکت‌های داخلی و خارجی ساختمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها سعی شده است عرصه برای ارائه نوآوری و دیدگاه‌های جدید متخصصان صنعت ساختمان فراهم باشد گفت: ۹۵ درصد از  مواد اولیه و یا محصولات صنعت ساختمان در اختیار شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی است و ما در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم از ۱۲۰ بازرگان و تجار جهت صادرات و یا واردات محصولات صنعت ساختمان استفاده کنیم.

حسین زاده تصریح کرد:  محصولاتی همچون ، سنگ‌های تزئینی، سیمان، درب و پنجره  و فولاد در این نمایشگاه عرضه می‌شوند که با صادرات این محصولات می‌توانیم زمینه‌های توسعه صنعت ساختمان را هم فراهم کنیم.

وی از حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در تمامی نمایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته به حضور استارت آپ‌ها در تمامی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی بها داده شده است و این استارت‌آپ‌ها در کنار دانشگاه‌ها هم می‌توانند بیش از گذشته موفق باشند.

حسین زاده به استفاده از BTB  و همچینین CTC در صنعت ساختمان اشاره کرده  و گفت‌: عدم ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه باعث شده که در چند سال گذشته نتوانیم به دستاورد‌های نوین دست یابیم، اما می‌توان با استفاده از فرصت‌ نمایشگاه‌ها و استفاده از نوآوری‌ها نوین در این عرصه گام‌های بزرگی را برداریم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه تمامی نیاز‌های وارداتی کشور‌های همسایه بررسی شده است گفت: حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه‌ها و بررسی نیاز‌های آن‌ها زمینه ساز افزایش میزان صادرات محصولات می‌شود. به طور مثال ایران بسیاری از محصولات تخصصی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان را به کشور پاکستان صادر کرده و پاکستان یکی از کشور‌های هدف برای صادرات محصولات است.

حسین زاده اظهار کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرارداد با کشور‌های خارجی برای صادرات محصولات داخلی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ایران مجری تخصصی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان است گفت: خوشبختانه اتاق تعاون هر ساله نمایشگاه را به صورت حرفه‌ای برگزار می‌کند و با توجه به اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران به عنوان یکی از برند‌های نمایشگاهی است و هر ساله شرکت‌های بسیار قوی و داخلی در آن حضور دارند توانسته با استفاده از مدیران جوان خود نمایشگاه را برگزار کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه گره‌های صنعت و دانشگاه باز نشده است گفت: دولتمردان، نمایندگان، صنعتگران و دانشگاهیان باید همواره به استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین توانمندی‌های متخصصان جوان توجه کنند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران ادامه داد: در صنعت نمایشگاه نوآوری‌های جدید مطرح کرده ایم و با ارائه محصولات جدید سعی کرده‌ایم  نیاز کشور را تامین کنیم.

وی گفت: با وجود آنکه ایران در تحریم است باید با استفاده از تولیدات داخلی خود بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را دور بزنیم و با استفاده از توان و تولیدات نیرو‌های جوان مانع خروج ارز از کشور شویم.

وی بیان کرد:  سالانه ۶۰۰ رویداد نمایشگاهی در کشور برگزار می‌شود و باید هر ساله ارتباط تولید کنندگان و دانشگاهیان بیشتر از قبل شود.

 

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه وشهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید مجتبی قدمگاهی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی پاویون ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشورهای “آسه آن” (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ ) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده های دارویی فراهم می آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره مند شوند.

به گفته او، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی‎، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها‎، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز‎، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محورهای فعالیت این نمایشگاه است.

کد خبر 6081016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت