Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ نمایندگان عضو کمیسیون سؤالات متنوعی در مورد نحوه خصوصی‌سازی، واگذاری شرکت‌های دولتی، بحث شرکت‌داری و بنگاه‌داری بانک‌ها، پولشویی، و نکات محوری دیپلماسی اقتصادی  مورد سؤال نمایندگان بود که به تک تک این سؤالات در این کمیسیون اقتصادی پاسخ دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌ این سؤالات از طریق تشریفات قانونی واصل شده بود که پاسخ‌های آنها نیز داده شده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که چرا مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارائه نمی‌کنید، گفت: در قالب پژوهشی که انجام شده، در متن لایحه اصلاح جامع نظام مالیاتی و مالیات‌های مستقیم بحث مالیات بر عایدی سرمایه نیز گنجانده می‌شود و این مسئله برای ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف مالیات است.

به گفته دژپسند لایحه اصلاح نظام جامع مالیاتی به زودی تقدیم مجلس می‌شود. بنابراین بحث لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را از دستور خارج نکرده‌ایم. آنچه که انتظار می‌رود مجلس مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا یعنی فعالیت‌های که کشور را با مشکل مواجه  می‌کند، را دنبال کند.

به گفته وزیر اقتصاد، لایحه اصلاح نظام جامع مالیاتی اواخر دی ماه به مجلس ارائه می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی مالیات لایحه سرمایه دی ماه فرهاد دژپسند مالیات مستقیم مالیات بر عایدی سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات مهمی که باید برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» انجام شود، اظهار کرد: توجه به تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید به واسطه تعمیق ایشان در امور اقتصادی کشور و دقت کارشناسان و خبرگانی است که معتقدند راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور، جهش تولید است. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال به خوبی بهره گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم کارهای بزرگی برای رونق تولید انجام داد که باید در مجلس آینده اجرای این قوانین به خوبی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، مجلس یازدهم «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را به تصویب رساند که باید بر اجرای دقیق آن نظارت شود، چرا که اجرای دقیق این قانون تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» نیز یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. این طرح الان برای رفع ایرادات در حال رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است و اگر در این مجلس تبدیل به قانون نشود، حتماً در مجلس بعدی فرایند تصویب و تأیید نهایی آن را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اهمیت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از این حیث است که ما باید واسطه‌گری و سوداگری‌ها را تا حد امکان از بین ببریم تا نقدینگی انباشته‌ای که در کشور وجود دارد، به سمت تولید حرکت کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته نرخ مالیات واحدها و شرکت‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که کاهش ۷ درصدی مالیات بخش تولید تأثیری زیادی بر افزایش تولید داشت و باید این روند ادامه پیدا کند. اگر واردات و صادرات در کشور حساب شده و با توجه به تولید داخلی باشد، قطعاً اتفاقات خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد افتاد.

کد خبر 6080795 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی