Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@21:05:17 GMT

دستگیری کلاهبردار 15 میلیاردی با وعده فروش وام

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۹۸۷۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر ، گفت: در پی وصول مرجوعه ای قضائی مبنی بر وقوع چندین فقره کلاهبرداری توسط گردانندگان یک وبسایت که به منظور امور خدماتی تشکیل شده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارآگاهان پلیس فتا، با کارشناسی های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی گردانندگان این وبسایت شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردارمیرفیضی، تصریح کرد:پس از هماهنگی های قضائی، ماموران گرادننده اصلی این وبسایت که با اقدامات متقلبانه و با وعده فروش وام از 200 میلیون ریال تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از شهروندان در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند .

وی با بیان این که در بازرسی از خودرو و محل اختفای متهم در یکی از ویلاهای تفریحی شهرستان محمودآباد، چندین دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه لپ تاب نیز کشف شد، اظهار داشت: متهم به تبلیغ وب سایت و فروش وام در سایر سایت های خرید و فروش کالا از یک سال گذشته تاکنون اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کلاهبرداری 15 میلیارد ریال متهم ، گفت: تاکنون 12 نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شدند .

سردار میرفیضی همچنین خاطرنشان کرد:متهم که تحت تعقیب پلیس آگاهی استان فارس و پلیس فتا استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز بوده، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس استان مازندران تلفن همراه خرید و فروش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون به شهروندان در خصوص سوء استفاده شیادان از تفکرات خرافی  رمالان و فالگیران با جولان در فضای مجازی هشدار داد و بیان کرد: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از او در یکی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکیه در بازجویی اولیه اظهار کرد در زندگی شخصی و بیماری فرزندم دچار مشکل و ناراحتی شدم و به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفتگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم، و در ادامه با درخواست و تعرفه‌های او، طی چند مرحله اقدام به واریز پول به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که او کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء استفاده کرده است.
فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: موضوع در رصد پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور که یک زن ۵۵ ساله بود را شناسایی کنند.

او تصریح کرد: موضوع به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارجاع شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با فرد کلاهبردار تماس گرفته شد و او نسبت به استراد وجه اقدام کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم در استان‌های غربی کشور سکونت داشته و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزار‌های خرافی و متقلبانه و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان