Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:27:46 GMT

روایت ارتش پاکستان از تلفات هند در درگیری‌های مرزی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۰۳۱۶

روایت ارتش پاکستان از تلفات هند در درگیری‌های مرزی

روابط عمومی ارتش پاکستان عصر روز سه شنبه افزود: بخش های مختلف نوار مرزی کشمیر در داخل این کشور هدف حملات سنگین توپخانه ای مرزبانان هندی قرار گرفت.

براساس این‌گزارش، یک غیر نظامی پاکستان در جریان تبادل آتش با نیروهای هندی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش پاکستان افزود: نیروهای این کشور پاسخ تلافی جویانه به آتشباری هند دادند که باعث کشته شدن ۳ نظامی هند و زخمی شدن تعدادی دیگر از مرزبانان آنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشدید تنش های مرزی میان دو کشور همسایه، کاردار دهلی نو در اسلام آباد طی روزهای اخیر دوبار از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد ضمن اینکه اسلام آباد هشدار داد که تداوم نقض پیمان آتش بس مرزی از سوی دهلی نو منجر به اشتباه راهبردی خواهد شد.

استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال 1947 میلادی، وقوع چندین جنگ میان دو کشور، رقابت در آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بازداشت صیادان در آبهای آزاد، موضوع برداشت از حوزه های آبی مشترک، مشکلات اخذ روادید تجاری، اقدامات تروریستی در دو کشور، قربانی شدن شهروندان پاکستانی و هندی و انگشت اتهام بسوی اتباع دو کشور در این حملات و درگیری ها میان مرزبانان هند و پاکستان را می توان از دلایل عمده سردی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه در منطقه جنوب آسیا عنوان کرد.
این درحالی است که روابط هند و پاکستان طی چند دهه گذشته همواره شاهد تنش های متعددی بوده، تنش هایی که حتی موجب صف آرایی نیروهای نظامی دو کشور در منطقه مرزی شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6081624

دیگر خبرها

  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد