Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرامت الله چترسیماب سه شنبه هشتم امرداد به خبرنگار ایرنا گفت: این حریق که از ظهر روز گذشته آغاز شده مراتع وسیعی از اراضی جنگلی و مرتعی امامزاده اسماعیل(ع) از توابع بخش حسن آباد اقلید را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش های فراوان نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرهای شمالی فارس و مرکز استان، نیروهای بسیج و مردم، بخش زیادی از این اراضی از  لهیب آتش دور ماند اما در مناطق دیگر دوباره زبانه کشید و شعله ور شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان اقلید ، علت آتش سوزی را نامعلوم اعلام کرد.

وی، ارتفاع اراضی دچار حریق را ۲ هزار و هفتصد متری سطح زمین اعلام کرد که در آن گونه های جنگلی و مرتعی همچون بنه کوهی، ارژن، بادام کوهی، در آن سوختند.

چترسیماب افزود : امسال  ۱۵ مورد آتش سوزی مراتع در شهرستان اقلید رخ داده است که این معضل بایستی با همکاری مردم و افرادی که در طبیعت تردد می کنند به حداقل برسد.

داود اسلامی، فعال محیط زیست از گروه همیاران وپاکسازان طبیعت اقلید نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به علت نبودن بالگرد، برای رسیدن به آتش بایستی ۴ ساعت در ارتفاعات پیاده روی کرد و تا عصر امروز بیش از ۳۰ نفر از اعضای این انجمن بطور داوطلبانه دراطفای حریق می کوشند.

روستای امامزاده اسماعیل(ع) از توابع بخش حسن آباد اقلید در مرز شهرستان مرودشت است.

شهرستان اقلید در ۲۶۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

  ۹۷۷۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پیاده روی جنگل شعله محیط زیست منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت

مهدی سمیعی گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی در یک کارگاه چوب بری در جاده مخصوص تهران - کرج بلافاصله تیم های امدادی به محل شتافتند.

او افزود: این آتش سوزی شب گذشته در یک گارگاه چوب بری به مساحت ۵۰۰ متر مربع شعله ور شد که باتلاش آتش نشانان مهار و موقعیت حادثه ایمن سازی شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت.

سمیعی افزود: برای مهار آتش سوزی و امداد رسانی به این حادثه ۲۱ نفر نیروی آتش نشان به همراه یک دستگاه تانکر سه هزار لیتری آب و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی از ایستگاه های ۱۲۱،۱۲۰،۱۱۶،۱۱۳،۱۱۱،۱۰۴ کرج به محل حادثه اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور