Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد:نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی به همت مجمع نوشت افزار افتتاح و به مدت ده روز در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار امتداد، نشست خبری سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی، امروز هشتم مردادماه، به منظور تشریح نمایشگاه ایران‌نوشت و اقدامات انجام شده در این عرصه و همچنین وضعیت فعلی نوشت‌افزار‌های ایرانی – اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بحث فرهنگی و رسانه‌ای شدن نوشت‌افزار نقش بسیار مهمی در تأثیرگذاری فرهنگی بر روی کودکان دارد، اظهار کرد: امروز کودکان با شخصیت‌هایی که بر روی جلد دفتر یا صنایع فرهنگی استفاده می‌شود زندگی می‌کنند؛ در دهه‌های اخیر محصولات فرهنگی در حوزه‌های مختلف نقش رسانه‌ای پیدا کرده است و همین موضوع باعث شکل‌گیری الگو از سوی شخصیت‌های هالیوودی و آمریکایی شده است.

وی ادامه داد: بدین جهت تصمیم گرفتیم تا جریانی ایجاد شود که شخصیت‌های ایرانی‌ – اسلامی جایگزین کاراکتر‌های هالیوودی و آمریکایی شود و فرهنگ اصیل خودمان را ترویج و تبلیغ کند. در این مسیر تولید ایرانی سال به سال پررنگ‌تر و با کیفیت‌تر از سال قبل شد؛ سالی که تولید نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی را آغاز کردیم کالای ایرانی در مهجوریت بود و این اعتماد به نفس در تولیدکننده ایجاد نشده بود که بگوید من ایرانی هستم. اما خوشبختانه رسانه‌ها نشان دادند که مخاطب، نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی می‌خواهد؛ از این‌رو افراد زیادی انگیزه پیدا کردند که محصولات جدیدی را به این عرصه وارد کنند.

مدیر‌عامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی با بیان اینکه نشان‌ها و برند‌های این عرصه به سمت فرهنگی اصیل حرکت کردند و این ذائقه‌سازی شکل گرفت، ادامه داد: استقبال بیش از ۸۰ درصدی مخاطبان از نوشت‌افزار ایرانی نشان از محبوبیت این عرصه در میان مردم داشت. در حال حاضر نوشت‌افزار یک نمونه موفق در زمینه تولید‌های ایرانی – اسلامی است.

وی با گلایه از عدم‌ حمایت‌ در این عرصه گفت: حامی اصلی ما رسانه‌ها و مردم بودند و دولت به طور جدی از ما حمایت نکرد. سال گذشته در جلسه هیئت دولت به طور مصداقی مسئله حمایت از نوشت‌افزار ایرانی‌ – اسلامی مطرح شد، اما از یک سال گذشته تا کنون هیچ حمایتی نشده است؛ لذا درخواست داریم که اگر کمک نمی‌کنید، حداقل سنگ‌اندازی هم نکنید.

حسینی در ادامه این نشست گفت: امروز داستان کاغذ و اختصاص ارز نیمایی و دولتی به واردات آن بسیار پیچیده شده است. در حال حاضر قیمت کاغذ هفت برابر شده است و این یعنی از بندی ۸۰ هزار تومان به بندی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. در این وضعیت چه منطقی برای این افزایش قیمت وجود دارد جز اینکه کاغذ مدیریت نمی‌شود و فرد سودجو و دلال ثروتش را در این بازار در مدت یک هفته، دو تا سه برابر افزایش می‌دهد.

مدیر‌عامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی تصریح کرد: به‌ جرئت می‌توان گفت که تعداد وارد‌کنندگان کاغذ به کشور به ۵۰ مجموعه هم نمی‌رسد، اما دولت نمی‌تواند این تعداد را مدیریت کند. علیرغم تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایت از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، خانواده‌ها امسال با افزایش قیمت‌ها باید نوشت‌افزار را با قیمت دو تا سه برابر بیشتر از سال قبل خریداری کنند.

وی تصریح کرد: چه منطقی وجود دارد که قیمت کاغذ هفت برابر گرانتر شده است؟ این یعنی قیمت کاغذ از قیمت دلار نیز بیشتر افزایش پیدا کرده است و سؤال اینجاست که چرا این کالای مصرفی باید با هزینه بالای چند برابر به دست مخاطب برسد، در حالی که هیچ ارزی به کاغذ اختصاص داده نشده است و متأسفانه شاهد این گرانی هستیم.

حسینی ادامه داد: در این وضعیت محصول صنایع فرهنگی با هزینه بالا به دست مخاطب می‌رسد. با توجه به افزایش هزینه کالا‌های خارجی بهترین فرصت است که دولت از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا بسیاری از محصولات صنایع فرهنگی در کشورمان تولید شود و به دست مخاطب برسد.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی با اشاره به اینکه از دولت پیگیری کردیم تا حداقل برای تهیه نوشت‌افزار اقشار ضعیف چاره‌ای بیندیشد، ادامه داد: حتی اعلام آمادگی کردیم تا با کد ملی افراد محصول را به دست مصرف‌کننده برسانیم، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. در کشور سالانه حدود یک میلیون تن نیشکر تولید می‌شود که تفاله آن با نام باگاس عمدتاً سوزانده می‌شود، در حالی که می‌توان از آن برای تولید کاغذ درجه یک استفاده کرد.

حسینی ادامه داد: کشور ما به تولید سالیانه ۴۰۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد، این درحالی است که با احداث کارخانه می‌توان از خروج ارز بسیاری جلوگیری کرد. با اختصاص دو هزار میلیارد می‌توان خط تولید کاغذ را در کشور راه‌اندازی کرد. اگر این اتفاق رخ دهد مشکل کتاب و مطبوعات در زمینه کاغذ حل خواهد شد.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی تصریح کرد: هنوز شخصیت محبوبی را برای صنایع فرهنگی نداریم و در این زمینه باید فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشیم. البته تولیدات ایرانی داشتیم که برند چین بر روی آن حک می‌شد و یا خیلی از محصولات تولید نمی‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل مشکل اقتصادی در زمینه کاغذ دیگر نمی‌توانند دفتر تولید کنند، گفت: پیش‌بینی ما این است که تولید بسیار بسیار کم شده و حتی قدرت خرید مردم در این زمینه پایین آمده است. البته امسال بیش از ۱۰۰ تولیدکننده در نمایشگاه نوشت‌افزار حضور دارند. این در حالی است که آموزش و پرورش می‌تواند در لایه‌های ایجابی و سلبی به تولیدکنندگان نوشت‌افزار کمک و کالا‌های ایرانی را به کودکان معرفی کند. اگر مسئولان هوشمند باشند می‌تواننددر این زمینه تأثیرگذار عمل کنند.

true برچسب ها : نمایشگاه ، نوشت افزار ، ایرانی اسلامی ، امتداد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید

علی منجزی، شهردار صالح شهر گفت: نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی و غذا‌های بومی محلی زنان فعال مشاغل خرد خانگی صالح شهر با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، غذا‌های محلی و صنایع‌دستی زنان کار آفرین صالح شهر برگزار گردید.

به گفته او در این نمایشگاه انواع صنایع دستی از قبیل انواع مختلف بافتنی، عروسک سازی، وسایل زینتی، انواع غذا‌های بومی، محلی کار دست زنان کار آفرین صالح شهردر معرض دید عموم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

او می‌گوید: به علت استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی از این نمایشگاه هر هفته روز‌های جمعه این نمایشگاه برگزار می‌گردد.

شهردار صالح شهر گفت: این نمایشگاه روز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ و با همکاری شهردار و شورای اسلامی صالح شهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری گتوند، حوزه مقاومت امام حسین (ع) و مدارس صالح شهر در محل فضای سبز صالح شهر برگزار گردید، که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • کاربرد‌های متفاوت گیره کاغذ + فیلم