Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@21:03:25 GMT

کرمانشاه نیازمند "پایانه صادراتی دام" است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۲۶۶۱

 به گزارش خرداد به نقل از ایسنا ،غفار محمدی با اشاره به مزیت‌های فراوانی که کرمانشاه در زمینه تولید و صادرات دام خصوصاً دام زنده سبک دارد، اظهار کرد: برخی از نژادهای گوسفند کرمانشاه از جمله گوسفند "سنجابی" در دنیا برند است و بازار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.
وی ادامه داد: در سال‌هایی که صادرات دام زنده برقرار بود، در برخی سال‌ها بیش از ۳۰۰ هزار رأس هم صادرات دام زنده از استان به خارج از کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه با وجود این پتانسیل‌ها و با داشتن سهم عمده‌ای از صادرات دام زنده کشور، می‌تواند صاحب یک پایانه صادراتی برای دام باشد.
محمدی با بیان اینکه این پایانه صادراتی باید در نزدیکی شهر کرمانشاه ایجاد شود، افزود: این پایانه محلی برای بارگیری و حمل دام صادراتی به بنادر جنوبی کشور خواهد بود.
وی اضافه کرد: در صورت ایجاد این پایانه، دام زنده از سایر استان‌های همجوار نیز به کرمانشاه سرازیر خواهد شد.
دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این پایانه شامل بخش‌های مختلف برای نگهداری، قرنطینه و… دام خواهد بود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این پایانه امکان نظارت بیشتری بر صادرات دام زنده وجود خواهد داشت و همه فعالیت‌های صادراتی تجمیع می‌شود.
محمدی جلوگیری از قاچاق دام، اشتغالزایی قابل توجه در پایانه و… را از دیگر پیامدهای مثبت راه‌اندازی پایانه صادراتی دام زنده دانست.
وی تاکید کرد: البته پیش از راه‌اندازی چنین پایانه‌ای نیازمند از سرگیری دوباره صادرات دام زنده هستیم که با جدیت در حال پیگیری است. برچسب ها: کرمانشاه ، دام ، صادرات

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرمانشاه دام صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز