Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش روز چهارشنبه درحاشیه سی و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: اساس برگزاری مسابقات و برنامه های قرآنی به ویژه در حوزه حفظ قرآن کریم، ورود و هدایت دانش آموزان به سوی حفظ قرآن است و رتبه بندی و میزان حفظ قرآن اصل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا مسیب زاده افزود: بیش از هفت و نیم میلیون دانش آموز در این دوره از مسابقات مدارس شرکت کرده اند که این تعداد نشان از جاذبه مسابقات برای دانش آموزان دارد.

وی اظهار داشت: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ قرآن توسط دانش آموزان، برنامه ریزی های متعدد و هدفمند در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: سه فعالیت عمده شامل حفظ ترتیلی، حفظ موضوعی آیات الهی (شامل  ۲۰ تا ۴۰ آیه منتخب) و حفظ جزء سی ام قرآن کریم مهمترین برنامه های انجام شده دراین زمینه است.

مسیب زاده با بیان اینکه مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم رکورد قابل توجهی است افزود: برای سال تحصیلی آتی نیز نهضت حفظ قرآن ادامه دارد که در این راستا مسابقات حفظ قرآن در قالب حذف ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم مد نظر است.

وی اظهار داشت: اینکه قرآن در سبد زندگی دانش آموزان قرار گیرد مهمترین هدف برگزاری مسابقات حفظ قرآن است.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان برگزیده در بخش پسران که با حضور یک هزار نفر از هفتم مرداد ماه در مشهد آغاز شده است تا دهم مرداد ادامه دارد.

بخش دختران این دوره از رقابت ها نیز از ۱۲ مرداد ماه در مشهد آغاز می شود.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آموزش و پرورش دانش آموزان قرآن مد وزارت آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احسان عابدی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه‌ی یزد با اشاره به پیشتازی یزدی‌ها در طرح ۴ هزار نفری حافظ قرآن کریم گفت: از تعداد کسانی که ثبت نام کرده اند، تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در موسسات قرآنی، حفظ کلام نورانی وحی را آغاز کرده اند.

وی افزود: این طرح بصورت مردمی و با مشارکت دولت انجام می‌شود و مجری آن اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برای شرکت در این طرح، افرادی که علاقه‌مند به کسب عنوان پر برکت حافظ کل قرآن کریم هستند می‌توانند در سامانه ثبت نام به آدرس https://hefz.telavat.ir/Guest نسبت به ثبت نام اقدام و مشخصات خود را برای یکی از موسسات نزدیک به محل سکونت خود ثبت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج