Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: تثبیت اشتغال موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و دولت در این شرایط سخت اقتصادی، واحدهای تولیدی را تنها نمی گذارد.

وی خاطر نشان کرد: واحدهایی که در سال‌های گذشته نیمه‌فعال شدند و قابلیت برگشت ۱۰۰ درصدی به چرخه تولید را دارند با حمایت دستگاه‌های اجرایی برای رونق آن‌ها اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان ادامه داد: تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به دلایل مختلف بدهکاری مالیاتی و بیمه‌ای دارند که با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات از این دست واحدها اقدام می‌شود.

آشناگر تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان با وجود فشارهای اقتصادی با همکاری دستگاه‌های اجرایی از شرایط به نسبت خوبی برخوردار هستند و دولت با تمام وجود در کنار بخش تولید است.

استاندار سمنان گفت: در کنار احیاء و تثبیت اشتغال در بخش صنعت باید اجرای طرح‌های توسعه‌ای و کاهش نرخ بیکاری در استان دنبال شود و مسئولان به دنبال رونق تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی سمنان باشند.

در این نشست با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۱۳ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۲ نفر موافقت شد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم تولید ناخالص این بخش در استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید سمنان تسهیلات اشتغال کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت

مجید گلشنی منفرد در جلسه رفع موانع تولید استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در استان احیا شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد احیای واحدهای بزرگ صنعتی در استان بودیم.

وی با اشاره به احیای ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس مقایسه احیای واحدهای صنعتی طی ۲ سال اخیر شاهد هستیم که با وجود کاهش تعداد واحدهای احیا شده در سال گذشته، با رشد ۲ هزار و ۶۳ درصدی سرمایه گذاری های صورت گرفته مواجه بودیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اشتغالزایی در واحدهای احیا شده هزار و ۸۲۵ نفر بوده که ۴۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای معدنی استان، یادآور شد: هفت واحد معدنی نیز در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود : سرمایه گذاری معدنی صورت گرفته نیز در سال گذشته ۳۰۲ درصد رشد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد