Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز؛ از سوی تولیت حرمین شریفین، هزاران تیم برای راهنمایی زائران خدا در مکه و مدینه آماده خدمت به حجاج هستند.   این تیم‌ها در زمینه مهندسی، فنی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، اجتماعی، نظارت و فن‌آوری به زائران خدمت ارائه می‌دهند.
برخی از این تیم‌ها در زمینه انجام مناسک و شعائر حج، زائران را راهنمایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی دیگر نیز در حفظ نظافت مسجدالحرام و مسجدالنبی، مفروش‌کردن اماکن مختلف و تهیه آب زمزم، نظافت ماشین‌آلات و تجهیزات، جابجایی سالمندان و افراد نیازمند به کمک، راهنمایی زائران، فراهم‌کردن ظروف آب زمزم برای توزیع میان زوار و بررسی نظافت اماکن عبادی شرکت دارند.
به علاوه تأمین امنیت، نظارت بر مناطق پارک ماشین‌ها و برپا کردن محل‌های ارائه خدمات فوریتی پزشکی و فراهم‌کردن تجهیزات لازم برای آنها و نیز راهنمایی افراد گمشده در مسجد‌النبی بر عهده این تیم‌هاست.
همچنین 500 جوان داوطلب در قالب برنامه «جوانان مکه در خدمت شما» به زائران خانه خدا خدمت می‌کنند.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا حج خدمت به حجاج راهنمایی زائران مسجد النبی زمزم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه ۹ ساله اظهار داشت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش با اعزام نخستین گروه از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر همچنین تاکید کرد: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

وی افزود: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

کد خبر 846981 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج عمره فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت فراجا عربستان

دیگر خبرها

  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان