Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@01:43:13 GMT

سن «ماه» چند سال است؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۷۰۱

سن «ماه» چند سال است؟

به گزارش فارس، تجزیه و تحلیل جدید سنگ‌های ماه که در ماموریت آپولو توسط فضانوردان جمع‌آوری شد، نشان می‌دهد که ماه از آنچه که قبلا تصور می‌شد قدیمی‌تر است.

براساس گزارش «تک‌اکسپلوریست»، دانشمندان دانشگاه «کلن» در مطالعه جدید خود دریافتند که قمر ما حدود 50 میلیون سال پس از شکل‌گیری منظومه شمسی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، منظومه شمسی 4.56 میلیارد سال پیش شکل گرفت و بنابراین ماه حدود 4.51 میلیارد سال سن دارد، این کشف جدید می‌تواند به درک ما از میزان سن زمین نیز کمک کند.

این در حالی است که تحقیقات پیشین نشان داده بود که ماه حدود 150 میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی به وجود آمده است.

محققان برای انجام این مطالعه، ترکیبات شیمیایی متنوعی از نمونه‌های جمع‌آوری شده در ماموریت آپولو را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این نمونه ها در 21 ژوئیه سال 1969 زمانی که انسان برای نخستین بار بر روی سطح ماه قدم گذاشت توسط فضانوردان آپولو جمع‌آوری و به زمین آورده شد.

باید بدانید که این نمونه‌ها نه تنها به درک ما درباره تاریخچه ماه کمک می‌کند بلکه اطلاعاتی از گذشته زمین و دیگر سیارات به ما می‌دهد. 

«پیتر اسپرانگ» نویسنده این مطالعه گفت: چنین مشاهداتی بر روی زمین امکان‌پذیر نیست زیرا از نظر زمین‌شناسی، زمین در طول زمان فعال بوده است و بنابراین ماه فرصت بی‌نظیری برای مطالعه تکامل سیاره‌ای است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینها در راستای ارتقای بهبود وضعیت ارتباطات در کشور ماهواره‌های متعدی در دست ساخت قرار دارند، ابراز داشت: برخی از آن‌ها آماده پرتاب هستند.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه فضایی به دنبال منظومه سازی هستیم، افزود: به این معنا که می‌خواهیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی را به شکل منظومه در فضای کشور شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه هوشمند سازی خدمات دولت یکی از اقدامات مهمی بود که از سنوات قبل مورد پیگیری قرار گرفته است، ابراز داشت: نتیجه این رصد ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت طی سال گذشته به صورت الکترونیک بوده است.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: از این میزان خدمت ۱۲ درصد آن به صورت هوشمند درآمده که یکی از اولویت‌های در وزارت ارتباطات رساندن آن به ۳۰ درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب دیگر در حوزه ارتباطات اتصال ۲۶۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها بود که مورد تقدیر اتحادیه جهانی مخابرات نیز قرار گرفت.

کد خبر 6081782

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قدرت مشابهی نسبت به متخصصین در تشخیص خطاهای رادیولوژی دارد
  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • نمای هیجان‌انگیز فضاپیمای ناسا از ناآرام‌ترین جای منظومه شمسی
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم