Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:07:00 GMT

تحريم‌هاي آمريکا، تعرض به حاکميت ملي عراق

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۰۷۵

تحريم‌هاي آمريکا، تعرض به حاکميت ملي عراق

خبرگزاری آریا- فالح الفیاض: تحریم‌های آمریکا علیه برخی عراقی‌ها مردود است و تعرض به حاکمیت ملی عراق به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین, مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت الحشد الشعبی تأکید کرد تحریم های آمریکا علیه برخی شخصیت های عراقی کاملا مردود است و تعرض به حاکمیت ملی عراق به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فالح الفیاض با بیان این موضوع گفت: "قوانین تشکیلاتی مربوط به الحشد الشعبی ارتباطی با تحولات اخیر ندارد. این تحولات و اعمال تحریم های ویژه آمریکا علیه برخی شخصیت های عراقی که برخی از آنان اعضای الحشد الشعبی هستند, به نظر ما مسئله ای کاملا مردود است و نقض حاکمیت ملی عراق به شمار می رود. هیچ کشوری حق ندارد چنین تحریم هایی را اعمال کند, حتی اگر این اقدام نیز جایز باشد نباید بدون تحقیق, بررسی و فراهم ساختن مقدمات قانونی صورت گیرد".
الفیاض افزود: "اساسا ما از دید دیگران به شخصیت های عراقی و الحشد الشعبی نگاه نمی کنیم. ما از دید خود که دیدگاه وطن است به الحشد الشعبی نگاه می کنیم؛ وطنی که فرزندان خود را در آغوش می گیرد و دوست شان دارد, از آنان دفاع می کند و هرگونه آسیب رسیدن به آنان و کرامت و جایگاه اجتماعی و سیاسی شان را نمی پذیرد."

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحریم آمریکا تعرض عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشور‌های همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهر‌های خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرز‌ها و مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده‌های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می‌رود. این سفر بعد از ۱۲ سال انجام گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است