Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:20:18 GMT

مستندهای ایرانی در چین مهجور هستند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۲۰۸

مستندهای ایرانی در چین مهجور هستند

خوآنگ هان مدیر گروه رشته مدیریت رادیو و تلویزیون دانشگاه چونگ چینگ معتقد است که فیلم‌های مستند ایرانی در کشور چین مهجور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر گروه رشته مدیریت رادیو و تلویزیون دانشکده ادبیات و خبرنگاری دانشگاه تجارت و فناوری چونگ چینگ چین ضمن بازدید از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: زمانی که در دانشگاه پکن درس می‌خواندم، انجمن سینمایی چین برای حضور در یک جشنواره سفری به ایران داشت و در کاتالوگ‌هایی که با خود به همراه آورده بودند، اطلاعاتی از این مرکز هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خوآنگ هان افزود: پس از مطالعه اطلاعات درج شده در کاتالوگ، به سایت این مرکز مراجعه کردم و اطلاعات اولیه‌ای به دست آوردم که هنوز خیلی کامل نبود.

 

این پژوهشگر سینمای ایران با اشاره به جلسه‌ای که با مدیر بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داشت، گفت: در این جلسه شناخت بهتری از این مجموعه و شیوه حمایت از تولیدات مستند به دست آوردم.

 

وی در خصوص میزان آشنایی‌اش با سینمای مستند ایران توضیح داد: متاسفانه فیلم‌های مستند ایرانی در چین مهجور هستند و من اطلاعات دقیقی درباره‌ی سینمای مستند ایران ندارم.

 

خوآنگ هان چهار ژانر اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و محیط زیست را از جمله مستندهای مورد علاقه مردم چین و جشنواره‌های معتبر این کشور عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر سه مستند موفق در چین داشته‌ایم؛ یکی مستند «22» که درباره جنگ جهانی دوم و دوره‌ای است که ژاپن، چین را اشغال می‌کند. این مستند در سینما سیصد میلیون بلیت فروخت و رکورد فروش را در سینمای مستند جا به جا کرد.

 

وی ادامه داد: مستند دیگری درباره‌ی وضع حمل خانم‌ها ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سومین مستند هم درباره پدر و مادر پیر یکی از کارگردانان معروف چین به نام «چهار بهار» است که زندگی آن‌ها را در یک روستا به تصویر می‌کشد.

 

این پژوهشگر سینما با بیان این که آثار مستند تنها طی سال‌های اخیر است که در تلویزیون و سینمای چین پخش شده و مورد توجه قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به تازگی شبکه CCTV تلویزیون چین به پخش مستند می‌پردازد و مردم امکان تماشای مستند در تلویزیون و سینما را به دست آورده‌اند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت روزنامه ها روزنامه مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي مسجد اردبیل غنی سازی اوقات فراغت آذربایجان غربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز   فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.   این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.   پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.   شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.   پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس