Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان وگرمای طاقت فرسای جنوب، بحران بی آبی و کم آبی در روستاها و شهر میناب، داد مردم به ویژه روستانشینان را درآورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، با آغاز فصل گرم و طاقت فرسای تابستان، باز هم بی آبی و کم آبی در روستاهای شهرستان میناب به یک چالش جدی و بحران تبدیل شده است تا در کنار همه تلاش‌های مسئولان برای حل آن، نارضایتی های مردمی بیش از پیش تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دهستان تیاب در بخش مرکزی میناب و ‌روستاهای توابع، از جمله مناطقی در شهرستان است که با بحران بی آبی و یا کم آبی مواجه شده اند و این موضوع فشار زیادی را بر زندگی روز مره مردم وارد می سازد.

 

بی آبی هایی که یکی از علت های آن، فرسودگی شبکه انتقال آب به روستاها اعلام شده و این موضوع پس از سال ها در این روستاها ادامه دار بوده و هنوز مسئول و یا اداره‌ ای برای حل اساسی آن، اقدام جدی نکرده است.

 

شش ماه بی آبی در دهستان تیاب ور وستای دهو و سایر روستاهای همجوار، فشار زیادی را بر مردم تحمیل کرده و علی رغم تلاش‌ها و پیگیری های شوراهای اسلامی این روستاها در شهرستان و حتی مرکز استان، این مشکل تاکنون پابرجاست و هنوز انشعاب خانگی مردم بدون آب است و یا با تانکر سیار آبرسانی صورت می گیرد.

 

« حسن زاهدی »، نائب رئیس شورای اسلامی روستای دهو در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه موضوع بی آبی و کم آبی در روستای دهو از ماه مبارک رمضان شوع شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: این موضوع را بارها به فرماندار، بخشدار و اداره آب فاضلاب اعلام کرده ایم اما تاکنون هیچ تاثیری بر حل مشکل بی آبی نداشته است.

 

زاهدی بابیان اینکه مدیر عامل آب فاضلاب روستایی و مسئولان استانی نیز در جریان موضوع هستند، افزود: موضوع بی آبی به حدی جدی است که در سال گذشته شاهد اعتراضات مردمی و حضور آنان در فرمانداری بودیم  و تاکنون جلسات اضطراری زیادی هم برای حل موضوع برگزار شده است.

 

 وی با اشاره به راه حل موقت و وصل یک لوله آب از یک زمین کشاورزی به خط انتقال آب روستایی برای جبران بی آبی، تصریح کرد: این راه حل نیز جوابگو نشد و در حال حاضر شاهد آلودگی این آب آلودگی هستیم که مصرف آن می تواند برای سلامتی اهالی بسیار خطرناک باشد.

 

نائب رئیس شورای اسلامی روستای دهو گفت: مردم روستا از شوراهای اسلامی ناراضی هستند ‌و بارها خطاب به آنها گفته اند که در صورت عدم توانایی مدیریت و رقع بحران آب، از سمت خود کناره گیری کنید.

 

وی از مسئولان شهرستان میناب و استان هرمزگان خواست تا هرچه سریعتر به بحران بی آبی در روستاهای دهستان تیاب به ویژه روستای دهو رسیدگی کنند که در غیر این صورت، برای نشان دادن واکنش به عدم رسیدگی از سوی مسئولان نسبت به حل این بجران و همچنین احترام به خواست و نظر مردم، از شورای اسلامی کناره گیری خواهند کرد.

 

گفتنی است؛ روستای دهو در حدود 15 کیلومتری غربی (جنوب غربی) شهرستان میناب در استان هرمزگان قرار دارد که از شمال به روستای نخل ابراهیمی، از جنوب به جنگل های بسیار زیبای سولان که محل رشد چنار (کَرَت) است، از شرق به شهر میناب و از غرب به بندر تیاب محدود می شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت مسجد روزنامه مجلس خراسان جنوبي روزنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی میراث فرهنگی کانون های مساجد شهرستان میناب بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ زهرا رنجبر با اشاره به برگزاری جلسه انجمن‌های میراث‌فرهنگی با اعضای شورای شهر و دهیاران افزود:
تعامل بیشتر دهیاران با یگان حفاظت اداره کل و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بین افراد بومی در دستور کار است.
این جلسه با حضور بخشدار، جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل، اعضای شورای شهر و دهیاران برگزار شد.
از میان ۹۱۲ اثر ثبت ملی شده استان مرکزی، ۴۵ مورد در شهرستان زرندیه قرار دارند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان