Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@06:05:22 GMT

پایان مذاکرات تجاری چین و آمریکا در شانگهای

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۴۳۱

پایان مذاکرات تجاری چین و آمریکا در شانگهای

به گزارش ایرنا، این مذاکرات میان 'لیوخه' معاون نخست وزیر و مسئول طرف چینی گفت و گوهای همه جانبه اقتصادی چین با آمریکا و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا برگزار شد.

روسای جمهوری دو کشور، ماه گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در ژاپن به توافق رسیدند که مذاکرات را بار دیگر از سربگیرند ترامپ همچنین در این نشست قول داد که تعرفه جدید بر کالاهای چینی تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات جدید اعمال نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های چین گزارش شفافی در مورد دستاوردهای نشست شانگهای منتشر نکرده اما تایید کرده اند دور سیزدهم این مذاکرات شهریور ماه امسال در آمریکا برگزار خواهد شد.

در گرماگرم این مذاکرات بود که آمریکا مدعی شد سیاست تعرفه، چین را عقب نشانده و آمریکا را به جلو برده است، همچنین چین را متهم کرد که همیشه در آخرین لحظه برای منافع خود متن توافقنامه را اصلاح می کند.

ترامپ امروز همزمان با مذاکرات چین را به نقض تعهدات به عهده گرفته شده در مذاکرات قبلی متهم کرد و گفت تصور می شد پکن خرید محصولات کشاورزی را از آمریکا شروع کند اما، آنها هیچ نشانه ای دال بر تصمیم انجام این کار نشان نداده اند همین توئیت ترامپ، رابطه متشنج  پکن و واشنگتن را متشنج تر کرد به طوری که روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست چین، در سرمقاله امروز (چهارشنبه) خود بدون اشاره به نام ترامپ، نوشت، همزمان با شروع مذاکرات، برخی آمریکایی ها برای منحرف کردن مساله اصلی، دوباره شروع به کوبیدن بر طبل کردند.

رادیو بین المللی چین هم هشدار داد برخی از آمریکایی‎ها نه تنها با صداقت شایسته برای حل مسائل در مورد آن اظهار نظر نمی‎کنند بلکه تفاهم دیدار رهبران دو کشور در اوزاکا را نیز نقض می‎کنند و به نظر می‎رسد که هدف‎شان این است که با ادامه اعمال فشار علیه چین در جریان مشورت، امتیازات بیشتری به دست بیاورند.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) به این سو، تا کنون دو کشور در ۱۲ نشست دو جانبه درباره اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) یعنی یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی ۳۰۱ علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد ۲۵ درصد بر تعرفه گمرکی ۵۰ میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

بر اساس این گزارش در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، یعنی فقط ۱۰ روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامه اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به ۱۰ درصد ارتقاء داده بود، به ۲۵ درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

کد خبر 449997 برچسب‌ها چین - آمریکا جنگ تجاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خالد مشعل: با صلابت میدان نبرد و مذاکرات را مدیریت می‌کنیم
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • با توجه به موضع آمریکا، امیدی به مذاکرات نیست