Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@19:43:33 GMT

ایده جالب یک استاد دانشگاه در مرز+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۴۶۱

ایده جالب یک استاد دانشگاه در مرز+فیلم

به گزارش جام‌نیوز ، در زمانی دولت دونالد ترامپ به دنبال تصویب بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار میان ایالات متحده آمریکا و مکزیک است، ایده هنرمندانه‌ای توانست تصویر تازه‌ای از مرز میان این دو کشور را رقم بزند.

رونالد رائل، استاد معماری در دانشگاه کالیفرنیا برکلی در قالب یک پروژه هنر مفهومی الاکلنگ‌های صورتی را میان بخشی از نقطه مرزی آمریکا و مکزیک نصب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تصویربردای از این ایده خود، آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و از کسانی که او را همراهی کرده اند تشکر کرده است. این ایده آقای رائل در رسانه ها و شبکه ای اجتماعی برون مرزی بازتاب داشته است.

 

 

 

بچه‌های مکزیکی اینسوی دیوار و بچه‌های آمریکایی آنسوی دیوار روی این الاکلنگ‌ها می‌نشینند و بازی روی این سازه صورتی رنگ چیزی است که بشکلی نمادین آنها را ورای سیاست به یکدیگر پیوند می‌دهد. ایده ای که بزعم هنرمند در پی آن است تا با ظرافتی خاص با الهام از مفهوم الاکلنگ بازی وابستگی متقابل اقتصادی دو کشور را به تصویر بکشد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اینستاگرام ترامپ الاکلنگ مکزیک امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

رویداد فن‌آب با هدف حمایت از ایده‌های برتر بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سیدمهدی حجازی اظهار کرد: حامی اصلی رویداد فن‌آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی افزود: صنعت نساجی به‌خصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحدها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.

دانشیار دانشکده مهندسی نساجی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و در برابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.

حجازی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، اضافه کرد: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری و به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.

حجازی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: روز پنجم اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 747357

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت