Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی میرنجاتی روز چهارشنبه در شانزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در ارومیه افزود: بازنگری در جذب سرمایه گذار برای طرح های جدید در حوزه شهری بسیار مهم است و باید به این سمت حرکت کنیم.

مسوول کمیته سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور نیز در این جلسه گفت: امروز شهرداری ها با حداقل امکانات و شرایط، شهرها را در شرایط سختی مدیریت می کنند اما نگذاشته اند خللی در اقدامات مدیریت شهری وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین آبتن افزود: جذب سرمایه گذار مهمترین راهکار تزریق سرمایه به شهرداری هاست و شهرداری ها باید از فرصت های موجود نهایت استفاده را بکنند.

وی ادامه داد: نشست هایی اینچنین که با حضور مدیران سرمایه گذاری شهرداری های کلانشهرها برگزار می شود فرصتی است تا  شهرداری ها در حوزه جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری به بیان دیدگاههای تخصصی پرداخته و به انتقال تجربیات بپردازند.

شهردار ارومیه نیز در این جلسه بیان کرد: راهکار اصلی برون رفت از بحران های مالی در شهرداری حرکت به سمت سرمایه گذاری است.

محمد حضرت پور اظهار کرد: البته باید توجه داشت که در حال حاضر بخشی از مجموعه های مدیریت شهری در دستگاه قضایی گرفتار شده اند که چرا به سمت سرمایه گذاری حرکت کرده اند.

وی بیان کرد: این در حالی است که هم اکنون بیشتر شهرهای کشورهای اروپایی با حرکت به سمت سرمایه گذاری توانسته اند که توسعه شهری را رقم بزنند که از جمله آنها همکاری شهرداری استانبول با  ۱۶۰ شرکت کشتیرانی برای سرمایه گذاری در توسعه این شهر است.

وی گفت: ۶۰ درصد منابع درآمدی شهرداری‌های اروپایی از طریق سرمایه‌گذاری تامین می‌شود در حالی که شهرداری‌های ایران برای وصول عوارض سوخت و ترافیک سال‌ها انتظار باید بکشند.

شانزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور به میزبانی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ارومیه، فردا به کار خود پایان می دهد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری ارومیه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتی معابر، رفع آب‌گرفتگی در۱۰ نقطه شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه بارشی در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در چهار ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و بلوار سفیر امید آب‌گرفتگی ایجاد شده رفع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: بیشتر آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود کردن مسیر آب توسط زباله است که برخی شهروندان به دلیل رعایت نکردن این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آب‌گرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 747559

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود