Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، از افزایش هزینه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: کاهش چشمگیر سفر‌های داخلی نتیجه رشد قیمت‌ها است. تاریخ انتشار: 22:00 - 09 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۹۵۷

جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به از رونق افتادن گردشگری داخلی در پی نوسانات اقتصادی در ماه‌های اخیر، گفت: متاسفانه در پی نواسانات اخیر نرخ ارز، گردشگری در ایران برای توریست‌های خارجی بیشترین منفعت را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی بلیت هواپیما و حتی اقامت در شهر‌های مختلف کشور در پی نوسانات نرخ‌ها از حجم سفر‌های داخلی کاسته است، افزود: تنها موضوعی که هنوز آمار سفر‌ها را به صفر نرسانده ثابت نگه داشتن نرخ بنزین است که اگر این هم درگیر افزایش قیمت شود به طور حتم افت چشمگیری را در حوزه سفر‌ها شاهد خواهیم بود.


وی در پاسخ به این سوال که چرا اکنون سفر ترکیه و برخی کشور‌های همسایه ارزان‌تر از سفر به کیش یا دیگر شهر‌های داخلی کشور است، گفت: این موضوع در خصوص برخی کشور‌های همسایه صحت دارد، زیرا در کشوری مانند ترکیه که گردشگری درآمد و بودجه غالب آن را تامین می‌کند دولت یارانه‌های مناسبی نیز به هتل‌ها و مراکز تفریحی ارایه می‌کند.


کوچکی نژاد با بیان اینکه سرمایه گذاری کشور‌های همسایه در حوزه گردشگری عایدی‌های بسیاری نیز برای آن‌ها داشته است، افزود: هر چند سرمایه گذاری در این حوزه برای کشور ما نیز می‌تواند مفید بوده و جایگزین مناسبی برای درآمد‌های نفتی باشد، اما در شرایط فعلی که اقتصادی کشور در برخی حوزه‌ها با مشکلات جدی مواجه بوده و توجه به این حوزه از توجه به حوزه‌های اولویت دار همچون سلامت و ... می‌کاهد.


رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری سلامت، تصریح کرد: بسیاری از شهر‌های مرکزی کشور در این حوزه توانمند بوده و با حمایت‌های دولت می‌توان این صنعت را در کشور فعال کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری ارز سفر توریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد