Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:16:07 GMT

شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی احیا شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۷۳۸۴

شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از پیشکسوتان و خبرنگاران رسانه های تبریز با موسی خلیل اللهی رئیس کل جدید دادگستری استان که پیشتر به مدت ۱۰ سال دادستان تبریز، بوده دیدار کرده و مقدمات احیای شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی انجام شد.

خلیل اللهی در سخنان کوتاهی با اشاره به نزدیکی روز خبرنگار و تبریک این روز گفت: خبرنگاران چشم و گوش مردم و نخبه های جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز اکثر مسائل جامعه مرتبط به کارهای خبری و اطلاع رسانی است که در همین رابطه تشکیلات قضایی استان همکاری و همراهی با خبرنگاران را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی گفت: ما خادم مردم و کنار آنها هستیم و از رسانه ها انتظار داریم کنار هم و برای ترویج اخلاق، معنویت و گسترش آن در جامعه تلاش کنند.

در ادامه دو تن از روزنامه نگاران پیشکسوت مطبوعات درخواست کردند برای سهولت در رسیدگی مشکلات مطبوعات استفاده و از مساعدتهای قانونی در تشکیلات قضایی مرکز استان، شورای حل اختلاف مطبوعات که مدتی  است راکد است مجددا احیاء و فعال شود.

رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی نیز که خود سال ها رئیس دادگاه مطبوعات استان بود با این درخواست موافقت و همانجا دستور احیا و فعال شدن شورای حل اختلاف مطبوعات مرکز استان را صادر کرد.

در این زمینه، اعضای شورای حل اختلاف مطبوعات مرکز آذربایجان شرقی با معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی دیدار کردند.

در این دیدار احمد بادیران ازطرف اعضای شورای حل اختلاف مطبوعات استان، گزارشی از زمان تاسیس شورا، آموزش، آزمون، گزینش و صدور حکم در حق اعضاء را ارائه داده و افزود: این شورا در مدت فعالیت خود به پرونده های ارسال مطبوعاتی دادسرا رسیدگی کرده و ۱۷ مورد خاص و مهم به صلح و سازش منجر شده و فقط یک مورد را با پرداخت جریمه مختصری مختومه کرده است.

وی افزود: اعضای شورای مذکور در مدت زمان انجام وظیفه حق الزحمه و یا هزینه دفتری از هیچ مرجعی دریافت نکرده و صادقانه در راستای خدمت به همکاران مطبوعاتی خود تلاش کرده اند.

در ادامه جلسه محبوب علیلو معاون قضایی استان و مسئول شورای حل اختلاف آذربایجان شرقی در سخنانی از دستور رئیس کل دادگستری استان و پیشقدمی مجدد اعضای شورای حل اختلاف هیات مطبوعات استان استقبال کرد و گفت: خوشحالم افراد باتجربه و پیشکسوت رسانه ها، که کوله باری از تجارب در کارهای فرهنگی اجتماعی جامعه دارند، برای احیاء شورای حل اختلاف مطبوعات پیشقدم شدند که آن را به فال نیک می گیریم و انتظار داریم بیش از پیش در صلح و سازش شکات و مطبوعات تلاش و رضایت آنان را جلب کنند.

وی با تاکید براینکه دفتر شورای حل اختلاف را بازگشایی و منتظر دریافت پرونده های مربوطه باشید، گفت: از پیشکسوتان انتظار داریم غیر از پرونده های مطبوعاتی، هم چنین به پرونده های وصولی، در زمینه های فرهنگی و اجتماعی همت کرده و رسیدگی و آنها را به صلح و سازش برسانید.

در پایان این نشست، محمدحسن علملو، محمد اشراقی و محمد هادی نیا هر یک مطالبی در تقویت شورا و نحوه صلح و سازش و اخذ رضایت طرفین پرونده بیان کردند.

کد خبر 4681887

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف مطبوعات اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی