Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این طرح که هر شب از ساعت ۱۲ تا چهار بامداد اجرا می شود، پلیس راهور با مالکان خودروهایی که سرنشینان آن بدحجاب بوده و یا اقدام به سگ گردانی کنند برخورد و  ماشین را با همکاری پلیس امنیت اخلاقی به مدت ۲۱ روز توقیف می کند.

رئیس پلیس راهور استان دور_دور، آلودگی صوتی، مخدوش بودن و دستکاری پلاک و مصرف مواد مخدر و مشروب الکلی توسط راننده و سرنشینان را از دیگر مواردی اعلام کرد که در این طرح پلیس راهنمایی و رانندگی با آنها برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مجید صالح پور عصر چهارشنبه برخورد با بدحجابی و دیگر موارد اعلام شده را خواسته مردمی دانست و اظهار داشت: طرح شبانه ارتقای امنیت اخلاقی و انضباطی تا ریشه کن شدن این ناهنجاری ها ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، ۲۸ خودرو به دلیل بدحجابی،۱۲ خودرو به دلیل حیوان گردانی، ۹۰ مورد به دلیل آلودگی صوتی(صدای بلند ضبط صوت و اگزوز) و ۳۶ خودرو به دلیل تغییر وضعیت توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.

سرهنگ صالح پور در بخش دیگری از سخنان خود  بدون اشاره به تعداد فوت شدگان و مجروحان اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تصادف های منجر به فوت درون شهری در هرمزگان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

دلیل مرگ تصادفی ها در بیمارستان باید بررسی شود

رئیس پلیس راهور استان اضافه کرد: ۵۰ درصد مجروحان تصادف های درون شهری بین یک روز تا ۳۰ روز پس از انتقال و بستری شدن در بیمارستان فوت می کنند که دلیل این موضوع باید بررسی شود.

وی توجه نداشتن به جلو، سرعت غیرمجاز و رعایت نکردن حق تقدم را بیشترین دلیل تصادف های منجر به فوت درون شهری دانست و اضافه کرد: ۶۱ درصد تصادفات درون شهری استان در بندرعباس رخ می دهد.

وی از بلوار شهید رجایی، بلوار راه آهن، بلوار علی ابن ابیطالب(ع)، شهرک پیامبر اعظم (ص) و بلوار ساحلی به عنوان محل های اصلی تصادف های منجر به فوت در مرکز استان نام برد.

به گفته رئیس پلیس راهور استان  ۳۵ نقطه حادثه خیز یا پُرتصادف در بندرعباس شناسایی شده که بیشتر آنها در صورت اصلاح از سوی شهرداری ایمن خواهند شد.

دوربین ها در راهور، سِروِرها در شهرداری

سرهنگ صالح پور تعداد دوربین های شهری را ۶۲ دستگاه اعلام کرد که سِروِرهای آنها در شهرداری است و به همین دلیل استفاده از بسیاری کاربری های آنها امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: از ۶۲ دوربین یاد شده، پنج دستگاه دوربین کنترل سرعت است که همه آنها خاموش است.

تغییر کاربری ایستگاه های اتوبوس عامل ترافیک شهری

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به ایستگاه های اتوبوس که تغییر کاربری داده و به فروشگاه تبدیل شده اند، این اماکن را یکی از عوامل کُندی ترافیک در شهر بندرعباس دانست.

انتقال سند خودرو در دفترخانه لازم نیست

وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار قانونی برگ سبز خودرو و لزوم انتقال سند در دفترخانه های اسناد رسمی تصریح کرد: انتقال سند خودرو در دفترخانه ها تحمیل هزینه اضافی به مردم است و بر اساس آخرین استعلام و دستورها و شیوه نامه های ارسال شده، برگ سبز برای احراز مالکیت کافیست.

وی توضیح داد: مراجع قضایی نیز هم اکنون در دعواهای مالکیتی و سایر موارد حقوقی و قضایی از پلیس راهور استعلام می کند که راهنمایی و رانندگی نیز بر اساس آخرین برگ سبز صادر شده، اطلاعات خودرو و مالک قانونی آن را معرفی می کند.

۶۰۴۸/۲۰۹۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مساله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیره انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، ناآگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مؤمن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی منشأ حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

کد خبر 6081792

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳