Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد فؤاد زيد الكيلانی در المیادین نوشت: پس از قرارگیری آمریکا در موضع ضعف در در خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز، ترامپ تلاش می کند به یک پیروزی فرضی دست یابد، تا به جهان ثابت کند که امریکا همچنان مانند گذشته اثرگذاری زیادی دارد. از این رو، رئیس جمهور آمریکا در صدد است تا وجود خود در منطقه خلیج فارس را به اثبات رسانده و از تکنولوژی نظامی پیشرفته آمریکا برای رصد آسمان تنگه هرمز و سیطره بر آن، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب آمده است: در همین راستا بود که آمریکا از ساقط کردن پهپاد ایرانی در نزدیکی نفتکش‌های آمریکایی خبر داد؛ این خبر از سوی ترامپ و در یک کنفرانس مطبوعاتی انجام شد؛ تا به این شکل، ایالات متحده پیامهای فرضی را به جهانیان منتقل کند؛ مبتنی بر اینکه آمریکا با ساقط کردن پهپاد ایرانی، یک اقدام و دستاورد مهم داشته است.

اما سوال اینجاست که لاشه این پهپاد کجاست؟ آیا واقعا در نزدیکی نیروهای آمریکایی در حال پرواز بوده است؟ به نحوی که با چشم غیر مسلح دیده شود؟ این پیروزی فرضی آمریکا در خلیج فارس، با تکذیب ایران مواجه شد؛ که با استناد به مدارک رسمی، ادعای ترامپ را رد کرد.

این امر نیازمند تامل است؛ چرا که ترامپ شخصا در این باره خبر داد و مساله عجیب دقیقا همینجاست که چرا چنین خبری باید از سوی رئیس جمهور آمریکا اعلام شود؟ حال آنکه معمولا این وظیفه سخنگوی کاخ سفید است.

زمانی که ترامپ شخصا این خبر را اعلام کرد و در ادامه، ایران با مدارک مستند، آن را رد کرد، این سوال مهم مطرح شد که چرا دولت آمریکا مانند ایران، که لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی را به نمایش گذاشت، عمل نمی کند؟

سوالات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که به فراموشی سپرده شده؛ اما مساله مهمتر آن است که قدرت ایران در منطقه خلیج فارس و سیطره مشخص آن بر نیروهای این منطقه، کاملا نادیده گرفته شده است.

ترامپ تلاش می کند در این مرحله، پس از مجموعه شکست‌هایی که در مورد ونزوئلا، معامله قرن و تحریم علیه ایران داشته است، یک پیروزی و موفقیت به دست آورد. در این مسیر، ظاهرا، مالک هالیوود (ترامپ) باید از کارگردانان و بازیگران مطرح کمک بگیرد، تا یک خبر قانع کننده و واقعی بدهد، شاید به این وسیله، آمریکا به شرایط درست خود بازگردد!

منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، کاخ سفید ، خلیج فارس ، ساقط کردن پهپاد ایرانی ، تحریم های آمریکا علیه ایران ، تحریم ایران ، ترامپ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کاخ سفید خلیج فارس ساقط کردن پهپاد ایرانی تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، به مناسبت گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس» و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و استانداری هرمزگان "افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی" را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی(خلیج فارس) برگزار می کند.

دکترحسین شاهسوارانی سرپرست مرکز در این خصوص گفت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی از ذخایر دریایی بسیار غنی برخوردار است. در این میان آبهای خلیج‌فارس پناهگاه موجودات دریایی به‌ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه‌های مختلف است که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند.

شاهسوارانی افزود: خلیج‌فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که حدود ۹۰۷ گونه در قالب ۱۵۷ خانواده در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها بهره‌برداری اقتصادی دارند. و این عامل باعث شده است تا خلیج‌فارس ازنظر تنوع زیستی جزو مناطق کم‌نظیر معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: حفظ و احیاء ذخایر ژنتیکی به عنوان راهبرد توسعه ی پایدار برای تأمین نیازهای کنونی بشر از اواسط قرن بیستم بصورت جدّی مورد توجه قرار گرفت. کشور ایران با توجه به دارا بودن تنوع اقلیمی و اکوسیستم های آبی متنوع همچون آب شیرین، آبهای لب شور، شور و خیلی شور از تنوع زیستی گستردهای برخوردار است و از لحاظ ذخایر ژنتیکی به عنوان یکی از متنوع ترین و غنی ترین کشورهای جهان شناخته شده است.

شاهسوارانی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تخریب زیستگاه های آبزیان از طریق تخلیه زباله ها و پسابها در رودخانه ها و دریاها، استفاده بیش از حد از آفتکشها، و سایر عوامل ناشی از توسعه شهری و فعالیتهای صنعتی و زیست محیطی، حذف تدریجی تنوع ژنتیکی در اکوسیستمهای طبیعی و جایگزینی آن با سیستمهای پرورشی، متاسفانه بسیاری از این ذخایر ارزشمند را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است.

سرپرست مرکز همچنین بیان کرد: حفاظت از تمامی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه ها، ارگانها، انجمن های مردم نهاد به عنوان ثروت بی دیل و ودیعه الهی است و مشارکت مردمی را می طلبد. لذا با توجه به این که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» مزین شده است.

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با توجه به یکی از رسالتهای خود که حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی بومی کشور است، برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس که امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی را با تاکید و محوریت قرار دادن مشارکت مردمی در حفظ ذخایر دریایی برگزار می نماید. به یمن این روز و با هدف کمک به حفاظت ذخایر دریایی کشور، بانک ذخایر دریایی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6087288

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان