Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@02:04:08 GMT

میزان کالری سوزی در این ورزش غوغا می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۸۵۸۲

میزان کالری سوزی در این ورزش غوغا می‌کند!

رویداد۲۴ حسین سعادت مهر عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران، درباره فواید شنا گفت: شنا یکی از کالری سوزترین ورزش‌ها محسوب می‌شود. به طوری که در یک فرد ۷۰ کیلوگرمی با انجام یک ساعت شنا به‌طور میانگین حدود ۷۰۰ کالری سوزانده می‌شود و در شنای تفریحی در یک ساعت حدود ۴۰۰ کالری. در حقیقت بیشترین میزان کالری سوزی مربوط به شنا پروانه است که در یک ساعت فرد ۷۷۰ کالری می‌سوزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ورزش شنا سبب افزایش توان دستگاه قلبی عروقی، دستگاه تنفسی و همچنین افزایش توان ماهیچه‌ها می‌شود. ضمن این که در هنگام ورزش در آب فشار از روی مفاصل و استخوان‌ها برداشته می‌شود و افراد سالمند و کسانی که دچار آسیب‌دیدگی هستند به راحتی می‌توانند تمرینات توان‌بخشی خود را در آب انجام دهند.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو، افزایش کیفیت خواب و کاهش فشارخون و کلسترول خون را از دیگر فواید این ورزش عنوان کرد.

سعادت مهر با بیان این که ۳ جلسه ۶۰ دقیقه‌ای در طول هفته به ورزش شنا بپردازید، اضافه کرد: البته این میزان در افراد مختلف متفاوت است و افراد باسابقه ورزشی می‌توانند مدت‌زمان بیشتری از این رشته ورزشی بهره ببرند.

وی در پایان افزود: کسانی که به فعالیت آبی می‌پردازند باید به این مساله دقت داشته باشند که تا ۲ ساعت بعد از صرف غذا از شنا کردن خودداری کنند و قبل از شروع ابتدا به مدت ۵ دقیقه مفاصل و عضلات را گرم کنند. همچینن در صورت قرار گرفتن در نور خورشید و گرمای شدید بدن به‌یک‌باره وارد آب سرد نشوید. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کالری سوزی شنا لاغری سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

سرتیپ علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای گرامیداشت دهه ارتش و هفته سلامت همایش پیاده روی خانوادگی از بوستان معلم مزار شهدای گمنام تا مجموعه ورزشی وحدت شهرستان تربت جام با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

فرمانده تیپ ۳۸ زرهی و مسؤول ورزش همگانی تربت جام بیان کرد: در برگزاری این همایش اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی تربت جام همکاری و مشارکت داشتند که از همراهی و همکاری آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است: در پایان این همایش با همکاری ادارات و نهادهای تربت جام تعداد ۸۰ جایزه شامل دوچرخه، لباس ورزشی و غیره به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 6082460

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد