Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده شامگاه چهارشنبه در همایش شهرداران شهرهای استان یزد و تهران که در سالن همایش نامجو اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد افزود: امکانات توسعه شهر را شهردار می شناسد و باید اختیار برنامه ریزی منطقه مدیریت خود را داشته باشد؛ برنامه هایی که در شورای ملی برای شهرها تدوین می شود در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ درصد محقق شده و در کاغذ و سیستم باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بعضاً شاهد هستیم توسعه شهری به سمتی حرکت می کند که برنامه مدون شده شهر کاملاً خلاف جهت آن است، پس این برنامه ریزی نیست. باید تلاش کنیم برخی تغییرات عرفی را تحمیل کنیم.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این همایش ها را تبادل تجارب، خلاقیت و اقدامات کاربردی شهرداران دو استان متفاوت اعلام کرد و گفت: این همایش و نشست ها به صورت مستمر در استان های مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

تقی زاده اظهار داشت: باید از ظرفیت، خلاقیت و نوآوری یکدیگر بهرمند شویم وبا هم افزایی مسیر تکاملی اقدامات کاربردی را طی کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشد؛ پدیده شهرنشینی و مدیریت شهری روزانه تغییر می کند و میطلبد این برنامه ها نیز برای مواجهه با این پدیده متوقف نشود.

وی در ادامه اذعان داشت: بسیاری از مسائلی که در تهران به معضل تبدیل شده در استان های دیگر هیچ مشکلی به حساب نمی آید؛ تهران ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و  حدود ۹۵ درصد آنها شهرنشین هستند.

معاون عمرانی استاندار تهران تراکم بالای جمعیت، مهاجر پذیری، آلودگی ترافیکی و دفن زباله را از جمله مهمترین مشکلات تهران ذکر کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای تغییر وضعیت موجود و بهبود شرایط در آینده نیازمند نگاه برنامه محور هستیم.

تقی زاده بیان داشت: شهروندان از مدیریت شهری انتظار دارند. امکانات در تمام ابعاد شهر باید متوازن توزیع شود و تمرکز تک بعدی منجر به عدم تعادل شهرها می شود.

وی افزود: بخشی از مسائل باید به مردم محول شود و از کمک مشارکت واقعی شهروندان بهرمند شویم، این مهم نیز محقق نمی شود مگر با اینکه افراد از شهرنشین به شهروند تبدیل شده و قلبشان برای شهرشان بتپد و این وظیفه ی ما مسئولان است که بستری فراهم کنیم تا فرد با افتخار نام شهرش را ببرد.

تقی زاده ضمن تأکید بر اهمیت تفکیک زباله از مبدأ یادآور شد: این اقدام علاوه بر افزایش حس مسئولیت پذیری شهروندان منجر به صرفه جویی در منابع و کاهش هزینه های جمع آوری، انتقال، تخلیه و دفن شد و تولید ثروت می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تأکید کرد: عصر تکنولوژی و فناوری است و مدیریت شهری باید از هوشمندسازی بهرمند شود؛ راه اندازی بسیاری از سامانه ها می تواند در اداره و نظاره شهر به کمک مدیران شهری بیاید.

وی گفت: شاید ایجاد این سامانه ها هزینه بر باشد اما بازدهی مطلوب و طولانی خواهد داشت و به مرور زمان نیز کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

تقی زاده خاطرنشان کرد: اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی منجر شد تا فرآیند دشوار مجوز تأسیس یک آژانس طی نشود؛ همچنین مسیریاب ها که سریع ترین راه دسترسی را نشان می دهند سبب پخش ترافیک در سطح شهر شده و معضل ترافیکی را کاهش داده اند و  این معنای مدیریت است.

این مقام مسئول تأکید کرد: یکی از معضلات شهری، بافت های فرسوده هستند. زمانی در این امر موفق خواهیم شد که نگاه چند وجهی داشته و بافت فرسوده را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: تا به حال مشاهده نکردیم طرحی ابلاغ شود که پیوست اجتماعی هم داشته و قابل انعطاف باشد تا در مقابل مغایرت ها قابل دفاع باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران خطاب به شهرداران توصیه کرد: هر طرحی که با واقعیت شهر ملموس تر باشد، قابلیت اجرایی بیشتری دارد. طرح های کوچک و چند وجهی ابلاغ کنید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این همایش اظهار داشت: در بازدید از شهرهای مختلف کشور بهرمندی بسیاری خواهیم داشت، بویژه در خصوص سرمایه گذاری و گردشگری از تجربیات شهرداران تهران استفاده کردیم.

محسن صادقیان در خصوص اهم مشکلات شهرداران یزد به تأمین نیرو، بازآفرینی شهری، منابع اقتصادی و استخدامی اشاره کرد.

وی خطاب به شهرداران تأکید کرد: مشکلات شهر را به دقت احصا و به ما ابلاغ کنید تا بتوانیم در نشست با مسئولان ملی در کمیته های تخصصی مطرح و پیگیری داشته باشیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: برای آب شرب یزد از منابع داخلی اما برای صنعت از دریای عمان و خلیج فارس استفاده خواهیم کرد؛ تخصیص آب از خلیج فارس کمتر از یکسال دیگر آغاز شده و برای دریای عمان نیز اقدامات اولیه را شروع کرده ایم.

به گزارش ایرنا، همایش شهرداران شهرهای استان یزد و تهران از روز گذشته (سه شنبه) به میزبانی استان تهران آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
تهرام/۹۸۹۷//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران استانداری یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار تهران، پیش از ظهر امروز دوشنبه با همراهی برخی از معاونین و مدیران استانداری تهران به شمیرانات سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش استاندار تهران در این سفر پروژه جاده جنگلی لواسانات که تسهیل گر مسیر مواصلاتی دهستان لواسان بزرگ به لواسان کوچک است و از لحاظ زیرساخت گردشگری حائز اهمیت می‌باشد را افتتاح خواهد کرد.

برنامه بعدی فخاری در این سفر، بازدید از جاده رانشی سد لتیان و شنیدن مطالبات مردمی در مسجد جامع «نیکنام ده» است.

گفتنی است که افتتاحیه پروژه کانال آبرسانی روستای «برگ جهان» از برنامه‌های دیگر استاندار تهران در سفر به شهرستان شمیرانات خواهد بود.

کد خبر 6085086

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود