Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین از محل آب‌های مرزی در پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر یک میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود. ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در اردبیل اظهار داشت: تسهیلات که در مجموع برای رونق تولید و اشتغال از سوی بانک‌ها در استان ارائه می‌شود هفت هزار و 600 میلیارد تومان بوده که پرداخت این تسهیلات می‌تواند زمینه‌ساز تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و اجرای پروژه‌های جدید در این بخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توسعه استان در بخش‌های مختلف بیان کرد: در بخش گردشگری به یکی از قطب‌ها و مراکز کشور تبدیل خواهیم شد و در این زمینه ایجاد سه پیست اسکی با مشارکت بخش خصوصی در استان در نظر گرفته شده و در کنار آن پزشکی آبدرمانی نیز مد نظر بوده که به همین منظور پزشکانی از استان به تعداد 12 نفر به کشور ترکیه اعزام می‌شوند.

میزان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی اردبیل برآورد می‌شودتامین نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی اردبیل استمشکل اصلی واحدهای تولیدی اردبیل کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه است

استاندار اردبیل خروج گردشگری استان از حالت فصلی را از برنامه‌های استان برشمرد و گفت: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

بهنام‌جو با اشاره به برنامه‌ها در بخش کشاورزی تصریح کرد: در بخش کشاورزی استان 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کند که با بهره‌برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین از محل آب‌های مرزی در پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر یک میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در استان خبر داد و گفت: این شهرک در سطح وسیعی از مناطق شمال استان هدفگذاری شده که علاوه بر فازهای فعال آن، 700 هکتار از این شهرک نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: ریل راه‌آهن اردبیل براساس هدفگذاری‌ها از اردبیل به پارس‌آباد برنامه‌ریزی شده که با توجه به فعالیت‌های اقتصادی که در استان انجام می‌شود امتداد راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان و آسیای میانه نیز جزو اولویت‌هاست.

بهنام‌جو از راه‌اندازی واحدهای تولیدی بزرگ در استان خبر داد و افزود: کارخانه کریستال با ظرفیت اشتغال یک هزار و 500 نفر و صادرات دوبرابری وضعیت کنونی استان راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر آن واحدهای دیگری نیز در حال راه‌اندازی بوده که در صورت بهره‌برداری تحول مهمی در مسیر توسعه استان به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد