Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله انصاری رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که امروز اکثر وسایل و قطعات لوزام خانگی در داخل کشور طراحی و ساخته می‌شود، گفت: هم‌اکنون وسایل خانگی در حوزه انرژی از جمله پخت‌وپز، سرمایشی و گرمایشی و وسایل خرد آشپزخانه و لوازم بهداشتی در داخل کشور تولید می‌شود، این در حالیست که قبلا اکثر وسایل مورد نیاز در داخل وارداتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اکثر تولیدکنندگان از تکنولوژی روز دنیا و فناوری نوین در قطعات تولید خود به کار می‌برند. به عنوان مثال در ده سال پیش سرشعله های اجاق گاز را ما از ایتالیا وارد می‌کردیم اما الان در داخل کشور ساخته می شود.

انصاری افزود: با وجود تمام موانع و مشکلات تولیدکنندگان داخلی توانستند در تولید بسیاری از لوازم خانگی از فناوری نوین بهره گیرند. تا جایی‌که در کشور کارخانه‌ای داریم که گرنت خارجی را با سفارش شرکت‌ها و کشورهای دیگر با مجوز وزارت صنعت و معدن و تجارت می گیرند و محصولات خود را تولید می کند. بنابراین اینطور نیست که از تکنولوژی روز دنیا عقب بیفتیم. هم اکنون دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال جی در داخل کشور محصولات با کیفیت تولید می‌کنند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: با توجه به مساله رونق تولید و بحث تحریم که از گذشته گریبانگیر صنعت لوازم خانگی بود برای ما یک واقعیتی تثبیت می شود که می توانیم برخی از قعطعات وارداتی را در داخل تولید و یا ارتقای سطح کیفیت دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته دو شرکت دولتی اقدام به تولید یخچال در کشور می‌کردند که این شرکت‌ها بخاطر انحصار دولتی توان بکارگیری تکنولوژی جدید و ارتقای کیفیت را نداشتند و منجر به تعطیلی آنها شد. اما اکنون با حمایت وزارت صمت تولیدکنندگان داخلی موفق به ساخت قطعات کلیدی وسایل لوازم خانگی از جمله یخچال شدند.

انصاری افزود: هم‌اکنون 2 میلیون 300 هزار یخچال فریزر با توان داخلی تولید می‌شود.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، تاکید کرد: از ابتدای سال 97 ورود لوازم خانگی به کشور ممنوع شد. بنابراین زمانی که ممنوعیت کالای لوزام خانگی اعلام نشده بود 75 درصد تا 80 درصد لوزام خانگی مردم در داخل تامین می شود. متاسفانه چندسالی است که گرفتار ورود لوازم خانگی به صورت قاچاق به کشور هستیم.

وی ادامه داد: برای ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی باید رسانه‌ها از جمله صداوسیما فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کند تا مردم به این سمت و سو حرکت کنند. متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از کالای ایران در بین مردم نهادینه نشده است.

انصاری ادامه داد: امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان مانند صنایع دیگر به صنعت لوازم خانگی ورود پیدا کردند تا جایی‌که با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نانوتکنولوژی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای قراردادی منعقد شده است؛ چرا که نتیجه خرید کالای ایرانی، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی است. زمانی این امر مهم در کشور تحقق پیدا می‌کند که مسئولان ذی‌ربط برنامه اصولی و مدونی داشته باشند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، بر لزوم استفاده صنایع لوازم خانگی از فناوری‌های نانویی به منظور افزایش کیفیت محصولات، بر تداوم همکاری پیرو اجرایی شدن تفاهم نامه فی‎مابین انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی تاکید کر‌د.

انصاری تاکید کرد: ما درصدد هستیم که در چارچوب این تفاهم نامه شرکت های فناور و دانش بنیان را شناسایی کنیم. شرکت‌های دانش بنیان بیشتر به شفافیت و دوام بیشتر کالای تولیدی می پردازند.

انتهای پیام/

169 / 167 علم و فناوری دانش بنیان تولید یخچال تکنولوژی کیفیت تولید داخل تجهیزات رونق تولید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم و فناوری دانش بنیان تولید یخچال تکنولوژی کیفیت تولید داخل تجهیزات رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی