Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نرخ حق‌العمل براب تبدیلدهر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های سنتی گیلان ۳۷۰ تومان و در شالیکوبی‌های مدرن ۴۰۰ تومان تعیین شده است. ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی درجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از اعلام نرخ تبدیل شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: نرخ حق‌العمل براب تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی‌های سنتی گیلان 370 تومان و در شالیکوبی‌های مدرن 400 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: صاحبان شالیکوبی‌های استان گیلان موظف هستند سبوس و نیم‌دانه حاصل از تبدیل شلتوک به برنج را به شالیکاران تحویل دهند علاوه بر این طبق برنامه‌ای که در استان تدوین شده رعایت نرخ‌های اعلام شده برای تبدیل شلتوک به برنج باید به صورت کامل توسط شالیکوبی‌ها رعایت شود.

درجانی با تأکید بر اینکه نرخ حق‌العمل کاری تبدیل شلتوک به برنج باید در شالیکوبی‌‌ها در معرض دید گذاشته شود تصریح کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان استانداری گیلان بر چگونگی اجرای مصوبه نرخ حق‌العمل کاری شالیکوبی‌ها نظارت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ممنوعیت واردات برنج خارجی به قوت خود باقی است730 هزار تن برنج امسال در گیلان تولید می‌شود500 مربی بسیجی برای خودکفایی ایران در برنج شروع به کار کردند

وی معرفی ارقام برنج زودرس و انجام شخم زمستانه را از جمله راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف منابع آب اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات جهاد کشاورزی به عنوان سیاست‌های بخش‌های پژوهشی، تحقیقاتی و اجرایی در انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج، بهره‌وری در منابع پایه آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به اقدامات این سازمان در راستای صرفه‌جویی و بهره‌وری در مصرف منابع آب اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی و معرفی نمونه‌های ارقام برنج زودرس که آب کمتری مصرف می کنند از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان در این حوزه به شمار می‌آید.

 درجانی استفاده از ظرفیت روان آب‌ها جهت آماده‌سازی زمین شالیزاری به‌ ویژه انجام شخم زمستانه را از دیگر اقدامات جهت صرفه‌جویی و بهره‌وری در منابع آب اعلام کرد و بیان داشت: در سال زراعی فعلی، در 20 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شخم زمستانه با استفاده از روان آب‌ها انجام شد.  

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با بازدید نمایندگان سازمان انرژی اتمی کشور از امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده سازمان انرژی اتمی رسید. براساس این تفاهم نامه سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی در دانشگاه بیرجند استقرار خواهد یافت.

عملیات اجرایی راه اندازی این مرکز از اواسط اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.


با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی استان در حوزه تولید محصولات راهبردی همچون زرشک، زعفران و عناب، تضمین امنیت غذایی و آفت کشی این محصولات با سامانه پرتودهی گاما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است