Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب امروز با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب امروز(۱۰ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رضا اردکانیان» وزیر نیزو در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب اظهار داشت: سالانه ۹۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده که صندوق توسعه ملی، سرمایه خارجی و بخش خصوصی کمک کرد. 

وی با بیان این‌که سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق سرمایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد تجهیزات در داخل کشور به مدد ظرفیت‌های ایجاد شده فراهم می‌شود. 

وزیر نیرو تصریح کرد: در شرایط تحریمی نه تنها وقفه‌ای نداشتیم بلکه ضریب خودباوری را افزایش دادیم و اکنون در شرایطی هستیم که حضور فعال در بازار منطقه داریم و بالاترین عدد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به این صنعت است. 

وزیر نیرو ابراز کرد: تا پایان سال جاری ۲۱۷ طرح بزرگ آب و برق اعم از سد، شبکه‌های آبیاری زهکشی، نیروگاه‌ها، تصفیه‌خانه و غیره با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اردکانیان ادامه داد:  هفت پروژه مهم در استان با سرمایه ۶ هزار و ۶۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و یک پروژه نیز در بناب سهند کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی میانگین رشد پیک مصرف برق در ۱۰ سال گذشته را بیش از ۵ درصد اعلام کرد و گفت: امسال گمان می‌رفت تا تابستان اوج بار به ۶۱ هزار مگاوات برسد ولی خوشبختانه ۳۳۰۰ مگاوات صرفه‌جویی شود و پیک مصرف ۵۷ هزار مگاوات است. 

بنابر این گزارش، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات توسط رئیس‌جمهور به ‌بهره‌برداری رسید،در این نیروگاه بیش از ۵۸ درصد راندمان وجود دارد که در میان نیروگاه‌های کشور تقریبا راندمان بالایی محسوب می‌شود. 

در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب هم استفاده شده و آلایندگی نیروگاه کاملا تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است. ساخت و تکمیل این نیروگاه در دو فاز و ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است. 

همچنین در جریان مراسم افتتاح این واحد عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند بناب از طریق ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهور آغاز شده و نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند به بهره‌برداری رسید.

قرار است، امروز در جریان سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی تعداد ۵۱۸ طرح با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو افتتاح شود.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه اوقات فراغت روزنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد خراسان جنوبي اردبیل کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت هریس نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی