Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:00:52 GMT

نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۲۳۵۴

نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است

مرتضی لطفی روز پنجشنبه در گفت وگو با  ایرنا با بیان اینکه براساس نظرسنجی های به انجام رسیده از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ در سطح کشور میزان دوره برخورداری بازنشستگان از خدمات تامین اجتماعی بین ۱۶ الی ۱۴ بوده است، افزود: این رقم هم اکنون واسطه افزایش نرخ بازنشستگی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به ۲۰ سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این مهم بدان معنا است که تامین اجتماعی در حوزه های اقتصادی به دلیل تاثیر پذیری از عوامل بیرونی به خصوص تحریم های ظالمانه بسیاری از بخش های صنعت با ۶۰ درصد تولید در حال فعالیت هستند.

عضوهیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این روند علاوه براینکه در ایجاد اشتغال جدید موجب توفیق برای ما خواهد شد باید تلاش کنیم اشتغال موجود را نیز حفظ کنیم زیرا هر گونه رخداد در حوزه اشتغال منجر به بیکاری فعالان و ارائه خدمات بیشتر از جانب تامین اجتماعی خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: بنابراین هم به لحاظ تعهدات بی منبعی که مجلس برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده همانند بیمه کارگران فصلی، که دولت را متعهد به پرداخت سهم بیمه خود برای اینگونه کارگران کرده است تا بخشی از حق بیمه شدگان را پرداخت کند که تاکنون این مهم تحقق نیافته است.

وی گفت: اینگونه مسائل تعهدات مازادی است که بر سفره کارگران و سازمان تامین اجتماعی بدون منبع ایجاد شده است که ادامه این روند دامنه خطر را در حوزه عدم تعادل منابع و مصارف این سازمان ایجاد خواهد کرد.

۴۱میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۱ میلیون نفر بیمه گر و تحت پوشش هستند که از تعداد ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر را بازنشستگان تشکیل می دهند، افزود: به نسبت سایر صندوق های موجود کشور و با توجه به اینکه تامین اجتماعی هیچ ردیف اعتباری در بودجه سالیانه کشور ندارد و اساسا همیشه نیز طلب کار دولت است توانسته ایم به صورت نسبی خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی گفت: به نظر من تعداد خدماتی را که تامین اجتماعی به بیمه گرها و بیمه شده های خود ارائه می دهد به نوعی قابل توجه است زیرا از تولد تا مرگ افراد همه خدماتی را که ضرورت نیاز افراد تحت پوشش خود را دارد ارائه می کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

میرهاشم موسوی اظهار داشت: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت سهم عمده‌ای در ناترازی منابع و مصارف تامین‌اجتماعی دارند؛ وضعیت فعلی به گونه‌ای است که متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده و گاهی نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص از بازار کار خارج می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان تامین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری در نشستی مشترک به بررسی دلایل و بستر‌های شکل‌گیری دعاوی مربوط به این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداخته و بر ضرورت اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این جلسه با بیان ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌شدگان سازمان به‌جهت پیشگیری از طرح دعاوی گفت: اخیرا با برنامه‌ریزی انجام شده؛ هر ماه مبلغ حق بیمه پرداختی، تعداد روز‌های اشتغال و عنوان شغلی اعلام شده در لیست‌های حق بیمه پرداختی را به‌عنوان سه موضوع اصلی که معمولا در شکایات طرح می‌شود؛ از طریق پیامک به اطلاع بیمه‌شدگان می‌رسانیم. این فرایند در حال تعمیم به عموم بیمه‌شدگان کشور بوده و ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟