Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:43:03 GMT

توجه به مناطق کمتر برخوردار، مسئولیت همه ماست

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۲۴۲۳

توجه به مناطق کمتر برخوردار، مسئولیت همه ماست

محمد علی طالبی ،چهارشنبه شب در مراسم رونمایی و بهره برداری از تجهیزات فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه نشین که در کتابخانه عمومی علامه جعفری حسن آباد یزد برگزار شد، افزود:خوشبختانه با دستور مقام معظم رهبری و اهتمام دولت ، برای مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار ظرفیت های قانونی بسیار خوبی در کشور و استان یزد ایجاد شده و برای بهبود زندگی در این مناطق طرحهایی در دست اقدام بوده و است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:وظیفه همه دستگاههای اجرایی و شهرداری است تا با استفاده از این ظرفیت های ایجاد شده، نیازهای زیربنایی این مناطق را رفع کنند و شرایط جدیدی را برای زندگی در این مناطق بوجود آورند.

استاندار یزد گفت: اطلاق کلمه حاشیه نشین برای بعضی از این مناطق که گاها از مناطق تاریخی بوده و سالهاست مردم در آن سکونت دارند،درست نیست و این مناطق کمتر برخوردار هستند و باید این نگاه هم عوض شود.

طالبی اظهار داشت:مشارکت مردم در این طرحها نیز باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد چون مشارکت مردم ، ضریب موفقیت برنامه های اجرا شده را تا حد زیادی بالا می برد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این مراسم گفت:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد توجه به مناطق حاشیه نشین شهرها، خوشبختانه این امر در دستور کار نهادهای اجرایی قرار گرفت.

فخرالسادات خامسی افزود: برای اولین بار و در سال گذشته طی پیگیرهایی که انجام شد، استان یزد نیز درلیست۲۱ استان دارای مناطق حاشیه ای قرار گرفت و پنج منطقه شامل سه منطقه در شهر یزد و دو منطقه در میبد جزو مناطق حاشیه شهرها قلمداد شد.

وی ادامه داد:بیش از چهل هزار نفر در مناطق حاشیه شهرزندگی می کنند و خوشبختانه در سال گذشته بیش از پنجاه میلیارد ریال برای این مناطق با اولویت شهرستان یزد تامین اعتبار شد.

خامسی افزود:طی تفاهم نامه هایی که با سپاه، آموزش و پرورش،نهاد عمومی کتابخانه ها ،بهزیستی،ورزش و جوانان و فنی و حرفه ای منعقد شد، تمام این پنجاه میلیارد ریال برای این مناطق جهت خرید تجهیزات و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است .

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزدگفت:این حمایت ها ادامه دارد و سه دفتر تسهیل گری نیز جهت ارتباط مردم با ارگانها و پیگیری موثر رفع کمبودها ایجاد شده که سه دفتر در مناطق حسن آباد، کشتارگاه و اسکان یزد ، امروز به بهره برداری رسید .

۷۵۳۷ / ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم