Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:05:36 GMT

برخورد سیاسی با آثار سینمایی و تلویزیونی!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۳۷۰۰

برخورد سیاسی با آثار سینمایی و تلویزیونی!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، درمورد فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» و «گاندو» نوشت: حاشیه سازی و برخوردهای سیاسی و تهدید به بایکوت بودجه صدا و سیمای انحصاری و اسپانسری که خود هزار و یک مشکل دارد، ولی این تهدید ربطی به نواقص آن ندارد و همچنین تهدید به شکایت از سازندگان سریال ملی گاندو و تلاش برای جلوگیری از تولید فصل های دیگراین مجموعه خوش ساخت و بامحتوا و پرمخاطب تلویزیونی، توسط چندتن ازسیاسیون، نمایشگر برخورد سیاسی با امور فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینان که گفته می شود، ردپا و آثار نقش آنها در واقعیت پرونده جاسوسی امنیتی گاندو وجود دارد و سازندگان گاندو به دلیل رعایت مسایل امنیتی و حفظ وحدت ملی، فقط بخشی از آن را تصویر سازی کرده اند و همین مقدار هم با مخالفت و اعتراض آنها روبروشده است، حتا کار گلایه را به رهبری هم کشانده اند.

منطق و هوشمندی حکم می کرد که منتقدان و معترضان گاندو به جای حاشیه سازی، مظلوم نمایی و تهدید و گلایه، به صورت مستدل ازنقش یا بی نقشی خود در ماجرای واقعی گاند و پرده بردارند و از راه مناظره به نقد و تحلیل مواردی که گمان می کنند، گاندو آنها را متهم کرده است، بپردازند.

این تجربه تلخ کم بود که این روزها، دوستان سیاسی ایشان در سازمان اشتباهی سینمایی، باسنگ اندازی بر سرراه اکران فیلم پرحرف انتقادی و اجتماعی «دیدن این فیلم جرم است»، روند نادرست آنها را ادامه می دهند.

واقعیت اینکه، چنانچه آن ها بر گاندو و فیلم «دیدن این فیلم جرم است» و دیگر آثار هنری و تلویزیونی و سینمایی که از کاستی های هنری و محتوایی بری نیستند، نقد دارند، به جای حاشیه و جنجال سازی و مظلوم نمایی، با منطق و استدلال کارشناسانه، نقدها و نظرات خود را با حضور سازندگان این آثار، رسانه ای کنند تا مردم حقایق رابدانند، درغیر اینصورت با چنین حرکت هایی ره به جایی نخواهند برد.

دو نکته مهم آخراینکه، یک؛ سیاسیون معترض گاندو، باید از سازندگان سریال گاندو متشکر باشند که تمام وقایع پرونده گاندو را به تصویر نکشیده اند. دوم؛ آنها و دوستانشان در سینمانشان داده اند که نقدناپذیراند و چنانچه خود هم نقد دارند، نیاموخته اند که نقد و نظرشان را به جای جنجال سازی، به زبان فرهنگ بازگو نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما گاندو جبار آذین دیدن این فیلم جرم است

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی: به وقت جنگ به فکر اتحاد داخلی باشید نه سرکوب بخاطر حجاب

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی در ویدئویی گفت: رهبری بعد از زدن هواپیمای اوکراین گفتند هرچه ما ناراحت شدیم دشمن از این کار خوشحال شد.

به گزارش جماران، ابطحی ادامه داد: آیا همان جمله را نمی‌شود دوباره گفت که هرچه نیرو‌های انقلابی در سراسر جهان و غرور داران ایرانی در داخل از این برخورد مستقیم ایران با اسراییل به وجد آمدند، این مبارزه گسترده خیابانی با حجاب اختیاری باعث خوشحالی اسراییل و مخالفان جمهوری اسلامی شد؟

این همزمانی برخورد‌های سنگین تجربه شده وناکام به بی حجاب‌ها با حملات گسترده پهپادی به اسراییل و بیدار شدن غرور ملی و خوشحالی از اینکه آسمان اسراییل بعد از ۸۰ سال این گونه شکافته شد را فقط مبارزه با حجاب اختیاری و درگیر کردن خانواده‌ها می‌توانست خدشه دار می‌کند.

اینکه بار‌ها به نفوذ و عوامل دشمن اشاره می‌شود نمونه اش در همین کار‌ها نیست؟

آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقمند باشند حواس‌ها را از جنایت‌های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه پاسداران در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند

به جای احضار چند نفر نویسنده و منتقد نباید این‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؟ در عرف سیاست به وقت جنگ به اتحاد داخلی باید اندیشید.

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی: به وقت جنگ به فکر اتحاد داخلی باشید نه سرکوب بخاطر حجاب
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فیلمسازی که می‌خواست ایرانی باشد
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم