Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وظیفه عمومی پلیس استان اصفهان گفت : استخدام مشمولان به طور کلی در وزارت خانه ها و مؤسسه های وابسته به دولت ، در کارخانه ها و کارگاه ها و مؤسسه های خصوصی بدون داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت ممنوع است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مهردادپناه پوریان اظهار کرد: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان که برای رسیدگی و یا اعزام طی دوره ضرورت احضار می شوند، چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته شده و پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند و برابر مقررات از سه تا شش ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این ماده قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام و کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و موسسه های غیر دولتی و خصوصی و بانک ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این مورد بعمل آورند.

سرهنگ پناه پوریان در تشریح ماده ۶۲ و ۶۳ قانون وظیفه عمومی گفت: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسه های وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت ممنوع است.

وی افزود: همچنین استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها به کارگیری کنند توسط پلیس، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به مراجع قضائی معرفی می شوند که مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

وی گفت: همچنین ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارایه آموزش، به منزله به کارگیری محسوب می شود و مشمول این مجازات ها است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با توصیه به مشمولان غایب گفت: با توجه به اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید فراوانی در راستای معرفی مشمولان غایب برای انجام خدمت دوره ضرورت دارد، به همه مشمولان غایب تاکید می شود در اسرع وقت با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به معرفی خود اقدام کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استخدام بخش خصوصي دستگاه های دولتی مشمولان مشمولان غايب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در دیدار با اصحاب رسانه درخصوص درگاه ملی مجوز‌ها و دریافت شناسه در رابطه با موضوع رشد کسب‌وکار در استان کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت خدمات دولتی برای فعالان اقتصادی دارا بودن مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا است.

وی افزود: برنامه‌هایی در استان تدوین می‌شود در راستای بهبود فضای کسب و کار که بر اساس شعار سال هستند و به زودی جزئیات آن را به اطلاع خواهیم رساند، اما پارسال با اسنجام بین‌دستگاهی جهش مناسبی در رتبه کسب‌وکار استان را شاهد بودیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه امسال هم باید برای حفظ رتبه کسب‌وکار استان تلاش کنیم، عنوان کرد: برای رسیدن به این جایگاه شاخص‌ها و مؤلفه‌های مهمی تأثیرگذار بوده‌اند و احصاء واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آنها در مسیر تولید یکی از این موارد است.

سلطانی‌نژاد گفت: تلاش استان این است که در تسهیل رویه‌های سخت‌گیرانه‌ای که در مباحث مالیاتی تأمین اجتماعی، تأمین مالی و ... فعال بوده و این مشکلات را به حداقل برسانیم و از سوی دیگر شناسایی قوانین و مقررات محل کسب‌وکار را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: یکی از موانع مهم در مسیر فعالان اقتصادی برای رشد تولید و مشارکت دسترسی نداشتن به حامل‌های انرژی است، به‌طور مثال ما در مقوله آب دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم؛ بنابراین طرح‌های سرمایه‌گذاری متناسب با حامل‌های انرژی را براساس سند آمایش سرزمینی به سرمایه‌گذار ارائه می‌کنیم تا مشکل این عرصه را در تأمین این موارد به حداقل برسانیم.

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان کرمان تصریح کرد: یکی از مواردی که در حمایت‌های همه جانبه از فعالان اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد اخذ مجوز الکترونیکی کسب‌وکار است؛ زیرا با اخذ کد یکتا فعال اقتصادی از فروشنده زیرزمینی و دلال جدا می‌شود.

سلطانی‌نژاد گفت: پارسال بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ عنوان شغلی در سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به ثبت رسید و ما به‌جد پیگیر این هستیم تا ضمن اینکه از فعال اقتصادی از حقوق شهروندی خود برخودار باشد و تشویق به راه‌اندازی کسب‌وکار کند، ما نیز نظارت‌ها را بر ارائه خدمت و یا محصول بیشتر کنیم که این مستلزم شناخت فعال قانونی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که امروز در سطح کشور نیز فراگیر شده است براساس قانون تسهیل همه فعالان اقتصادی کسبه، کشاورزی، صنعت و معدن و بخش خدمات که مجوز فعالیت دارند باید ضمن مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها نسبت‌به اخذ کد یکتا اقدام و عملا مجوز کسب خود را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: شیوه اخذ دریافت کدیکتا تنها با سه کد، سریال شناسه ملی، شناسه صنفی و کدپستی محل کسب‌وکار، صورت می‌گیرد و تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توان اقدام‌به دریافت الکترونیکی مجوز کرد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه دو سال از آغاز طرح مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار گذشته است، تصریح کرد: تا پایان ۲۵ اردیبهشت ماه فعالان اقتصادی استان وقت دارند تا مجوز‌های کاغذی خود را به مجوز الکترونیکی تغییر دهند و بعد از این تاریخ عملا حق استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود.

وی بیان داشت: خدماتی مانند تسهیلات، خدمات زیرساختی، پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی و ... برای فعالان اقتصادی دارای مجوز است؛ چنانچه فعال اقتصادی فاقد شناسه یکتا باشد، عملا حق انتفاع از این خدمات را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی